در مرکز پژوهش های علمی و صنعتی شهرستان اسلامشهر:

افتتاح سومین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی

خبرگزاری پانا :با حضور اندیشمندان، محققان و پژوهشگران انرژی‌های نو، سومین کنفرانس ملی هیدروژن و پیل سوختی ایران در مرکز پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افتتاح شد.

کد مطلب: ۳۴۷۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سومین کنفرانس ملی هیدروژن و پیل سوختی، در مجموعه عصر انقلاب سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واقع درشهرستان اسلامشهر با حضور اندیشمندان، محققان و پژوهشگران عرصه انرژی‌های نو فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیر سومین کنفرانس هیدروژن و پیل‌های سوختی طی سخنانی اظهار کرد: دبیرخانه این کنفرانس با همکاری انجمن پیل سوختی ایران و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران فعالیت خود را از مهرماه سال 93 پس از ابلاغ از سوی کمیته راهبردی انرژی‌های نو وزارت نفت، آغاز کرد.

علی الیاسی افزود: پس از اعلام فراخوان در مدت زمان تعیین‌شده بالغ بر 180 مقاله در 6 محور مشخص‌شده به دبیرخانه از سوی محققان داخلی و خارجی رسید که پس از داوری 157 مقاله مورد پذیرش کمیته علمی قرار گرفت.

وی بیان داشت: از مجموع مقالات پذیرفته‌شده، تعداد 51 مقاله به‌صورت سخنرانی و 106 مقاله به‌صورت پوستر در سومین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی ارائه می‌شود و علاوه بر آن دو سخنرانی ویژه و کلیدی، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

دبیر این کنفرانس علمی تأکید کرد: مقالات رسیده از 68 مرکز پژوهشی، دانشگاه و مراکز صنعتی از سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده و قابل ذکر است که تعداد 6 مقاله نیز از مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای خارجی ارائه شده است.

الیاسی افزود: سومین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی با هدف توسعه استفاده از انرژی پاک هیدروژن پس از یک وقفه یک‌ساله طی مدت دو روز در تاریخ‌های 22 و 23 اردیبهشت ماه جاری به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود که در پایان، هفت نفر از دانشجویان مقاطع مختلف که پایان‌نامه خود را در زمینه پیل سوختی ارائه کرده‌اند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طراحی ساخت و یکپارچه‌سازی پیل سوختی ـ تولید، خالص‌سازی، ذخیره‌سازی و توزیع هیدروژن ـ مدل‌سازی و شبیه‌‌سازی سیستم‌های هیدروژن و پیل سوختی ـ کاربردهای هیدروژن و پیل سوختی ـ ایمنی، مقررات و استاندارهای هیدروژن و پیل سوختی ـ موانع و چالش‌ها و راهبردهای توسعه فناوری پیل‌های سوختی و هیدروژن در ایران و جهان محور کنفرانس است که با حضور اندیشمندان و محققان، پژوهشگران و میهمانان ویژه برگزار می‌شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار