با حضور وزیر علوم و مسئولان وزارت خارجه

جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی در شیراز برگزار می‌شود

خبرگزاری پانا: دبیر سیزدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های کشور از برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی 219 دانشجوی غیرایرانی دانشگاه‌های کشور همزمان با عید سعید مبعث خبر داد.

کد مطلب: ۳۴۷۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، زهره عظیمی‌فر بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیزدهمین جشن دانش‌آموختگان غیر ایرانی دانشگاه‌های کشور همزمان با عید سعید مبعث در شیراز برگزار می‌شود، اظهار داشت: برای حضور در این جشن از وزرا و معاونان وزرای علوم و امور خارجه دعوت‌ شده است.

وی افزود: در سیزدهمین مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی همچنین از وزیر علوم و تحقیقات دعوت به‌عمل‌ آمده و این همایش بین‌المللی با حضور 219 فارغ‌التحصیل غیر ایرانی دانش‌آموخته دانشگاهی کشور به مدت سه روز برگزار می‌شود.

رئیس روابط عمومی دانشگاه شیراز ادامه داد: این دانشجویان از 26 کشور آسیایی، اروپایی و آمریکایی خواهند بود که سعی داریم در این همایش توانمندی علمی دانشگاه‌های ایران را بیشتر معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: از این تعداد دانشجوی غیرایرانی که مهمان این همایش خواهند بود، تعداد 17 نفر از آنان در دانشگاه شیراز تحصیل‌ کرده‌اند.

عظیمی‌فر تصریح کرد: بستر تحصیل دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه شیراز و دیگر دانشگاه‌های کشور فراهم است و در چندساله اخیر آمار حضور دانشجویان غیرایرانی افزایش چشمگیری داشته است.

به گفته وی، هم‌اینک تعداد یک‌هزار دانشجو غیرایرانی تنها در دانشگاه‌های فنی مهندسی دانشگاه‌های فارس به تحصیل اشتغال دارند.

دبیر اجرایی سیزدهمین آئین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی ادامه داد: از تعداد 219 دانشجوی غیرایرانی که قرار است میهمان این دانشگاه باشند، 141 نفر از آنان پسر و مابقی دختران هستند که در رشته‌های حقوق، فنی و مهندسی تحصیل می‌کنند.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه شیراز در ادامه گفت: این دانش‌آموختگان از کشورهای آلمان، آرژانتین، افغانستان، پاکستان، چاد، سودان، عمان، قزاقستان، مصر، هندوستان، اندونزی، تاجیکستان، چین، سوریه، فلسطین، کره شمالی، موریتانی، ارمنستان، اوکراین، بلغارستان، ترکیه، ژاپن، عراق، قرقیزستان، لبنان و نیجریه هستند.

عظیمی‌فر در ادامه به جزئیات هشتمین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویی غیر ایرانی اشاره کرد و گفت: در این همایش 30 غرفه از کشورهای آسیایی و اروپایی شرکت برپا می‌شود که این دانشجویان تلاش می‌کنند فرهنگ و آداب رسوم خود را در معرض نمایش قرار دهند.

وی همچنین تعداد دانشجویان غیرایرانی که در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند را حدود 20 هزار نفر بیان و خاطرنشان کرد: این تعداد دانشجو در 21 دانشگاه کشور مشغول به تحصیل هستند.

عظیمی‌فر یادآور شد: نیمی از این دانشجویان از طریق آزمون سراسری پذیرش‌ شده‌اند و نیمی دیگر با اهدافی چون مبادلات فرهنگی و علمی و بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه شیراز دانشجویان غیرایرانی را سفیران فرهنگی ملت ایران عنوان کرد و گفت: هشتمین جشنواره فرهنگ ملل در شیراز فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و انتقال فرهنگ دوستی و میهمان‌نوازی مردم این شهر خواهد بود که همراهی تمام دستگاه‌ها در برگزاری مطلوب آن ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار