طومار 23 گروه ضد فرهنگی در وایبر و واتس آپ درهم پیچیده شد

خبرگزاری پانا: فرمانده انتظامی شاهرود گفت: دستگیری جوان 27 ساله با هویت جعلی ادموند در شاهرود طومار 23 گروه ضدفرهنگی را در وایبر و واتس آپ در هم پیچید.

کد مطلب: ۳۴۶۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ غلامرضا کاظم زاده افزود: رصد و پایش فضای مجازی ماموران پلیس فتای شهرستان شاهرود را به فردی با نام مستعار ادموند که تعدادی گروه در شبکه های مجازی تلفن همراه ساخته بود، رساند.

وی با اشاره به اینکه ادموند خود را پیرو دین مسیحیت معرفی و 300 نفر را در قالب 23 گروه در لاین و واتس آپ ساماندهی کرده بود، تصریح کرد: انتشار اکاذیب، مسایل غیراخلاقی و کسب اطلاعات شخصی افراد مهمترین اقدامات مجرمانه این فرد بود.

وی افزود: با شناسایی ادموند مشخص شد وی جوانی 27 ساله اهل و ساکن شاهرود است و ماموران توانستند ادموند را در حوالی شهرستان شاهرود دستگیر کنند.

کاظم زاده با اشاره به کشف تعدادی تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی از داخل خودروی متهم که حاوی اطلاعات مهمی از اقدامات مجرمانه متهم بود، ادامه داد: وی در بازجویی ها به تشکیل گروه های متعدد در شبکه های اجتماعی تلفن همراه و جذب کاربران به ویژه جوانان برای سوء استفاده اعتراف کرد.

وی گفت: متهم در شهرهای تهران، مشهد، گلستان و سمنان دارای سوابق متعدد کیفری است و با هویت جعلی و با جلب اعتماد افراد، اطلاعات و تصاویر خصوصی آنان را دریافت و از آن سوء استفاده می کرد.

فرمانده انتظامی شاهرود به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به هویت افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند و در مورد هر گونه اقدام مشکوک غیرقانونی در این فضا، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار