تمدید مهلت بدهی بیش از 60هزار فعال بخش کشاورزی در استان فارس

خبرگزاری پانا: مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت : مهلت بدهی تعداد 60هزار و 641نفر از کشاورزان ، دامداران ، باغداران و سایر فعالان بخش کشاورزی این استان که در اثر عوامل قهری و طبیعی دچار خسارت شده اند تمدید شد.

کد مطلب: ۳۴۴۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محسن صفدری میزان بدهی این افراد را که بازپرداخت وام های انها یک تا سه سال به تعویق افتاده است را 11هزار و 245میلیاردریال عنوان کرد.

وی این را اضافه کرد که این تمدید مهلت بدهی طبق بند د تبصره 11قانون بودجه سال 93بوسیله بانک کشاورزی فارس تمدید شده است .

کشاورزی فارس 7/8 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را دارد و در این زمینه مقام دوم را کسب کرده است.این بخش با 7/16 درصد از کل ارزش افزوده بخش های اقتصادی استان بعد از بخش خدمات مقام دوم را دارد و 3/24 درصد از شاغلین استان در بخش کشاورزی فعال هستند.

استان فارس در شاخصهای کشاورزی در مقایسه با کشور جایگاه ویژه ای دارد ، در بخش زراعت 6/8 درصد ، در باغبانی 1/16 درصد ، تولیدات دامی 9/5 درصد ، تولیدات شیلات 5/2 درصد ، سهم فارس در کشور است.

علی رغم خشکسالیهای پیاپی در سالهای اخیر ، بدلیل انجام پروژه های مختلف زیربنایی ، اصلاح شیوه های مدیریت منابع آب و خاک ، تجهیز و نوسازی ، یکپارچه سازی اراضی ، توسعه شبکه های مدرن آبیاری و زهکشی ، اصلاح شیوه های آبیاری از سنتی به نوین ، فارس همچنان رتبه های برتر در تولیدات باغی و زراعی را حفظ کرده است.

استان فارس که محور اصلی آن را بخش کشاورزی تشکیل می دهد و به لحاظ جایگاه تولیدات کشاورزی در کشور رتبه ممتازی را دارد بر اثر استمرار خشکسالی فعالان این بخش سالانه دچار خسارتهایی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار