مسوول بسیج سازندگی اردبیل :

دو هزار پروژه کوچک اقتصادی در استان اردبیل اجرا می شود

خبرگزاری پانا:مسوول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی امسال دو هزار پروژه کوچک اقتصادی در استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۳۴۲۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عظیم سرداری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای اجرای این پروژه ها مبلغ 200 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی در سه محور اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی و طرح هجرت برنامه های خود را برای رسیدن به اهداف تعیین شده برنامه ریزی کرده است.

مسوول بسیج سازندگی استان اردبیل به خود کفا رساندن200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، مهیا کردن شرایط آسان برای ازدواج 200 زوج و اختصاص وام به بسیجیان را از جمله ویژگی های اعتبارات اختصاص یافته برای پروژه های مذکور در سال 94 عنوان کرد.

سرداری اظهار داشت: هفت پروژه عمرانی و 120 واحد تولیدی کوچک در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری در روز بسیج سازندگی در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: برای جلوگیری از خام فروشی و برای اشتغالزایی امسال 110 پروژه صنایع تبدیلی کوچک در استان راه اندازی خواهد شد.

مسوول بسیج سازندگی استان اردبیل همچنین اعزام کاروان های محرومیت زدایی، اعزام تیم های پزشکی، اعزام تیم های مشاوره ای حقوقی و کشاورزی رایگان به مناطق محروم و روستایی استان، دیدار با علما و نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، بازدید از طرحهای عمرانی در حال اجرای بسیج سازندگی و رونمایی از کتاب سقای دشت کربلا که بیان کننده عملکرد بسیج سازندگی استان می باشد را از جمله برنامه های روز بسیج سازندگی اعلام کرد.

سرداری با اشاره به عملکرد بسیبج سازندگی استان در سال 93 گفت: بسیج سازندگی استان پارسال 160 میلیارد ریال در اختیاریکهزارو 200 نفر متقاضی وام برای ایجاد واحد های تولیدی با رویکرد کشاورزی، تامین امنیت غذایی و اشتغال قرار داده است.

مسوول بسیج سازندگی استان اردبیل افزود: همچنین سال گذشته 40 میلیارد ریال وام در اختیار 550 نفر برای ایجاد مشاغل خانگی قرار گرفته است.

وی از آموزش رایگان و صدور مجوز فعالیت برای دو هزارو 400 نفر در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی استان تشکیل شده و آماده ارائه مشاوره و آموزش رایگان برای تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.

سرداری از اعزام 100 تیم پزشکی در سال 93 به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: بسیج جامعه پزشکی استان هم یک بیمارستان صحرایی احداث کرده است.

مسوول بسیج سازندگی استان اعزام 20 کاروان محرومیت زدایی، احداث 60 واحد ساختمانی توسط گروه جهادی در مناطق زلزله زده آذربایجانشرقی، اعزام 23 هزار نفر از بسیجیان استان برای اردوی یک روزه، اعزام دو هزارو 800 نفر از طلاب و دانشجویان بسیجی برای اردوههای 7 و 10 روزه به مناطق محروم از جمله اقدامات بسج سازندگی استان در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح هجرت ویژه دانش آموزان برای پر کردن اوقات فراغت اظهارداشت: دو هزارو 249 دانش آموز استان سال گذشته 42 هزارو 368 متر مربع از مدارس استان را رنگ آمیزی و زیبا سازی کردند.

سرداری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری چاره کار مملکت است و تحقق آن به تلاش تک تک افراد جامعه بستگی دارد و اقتصاد مقاومتی باد در تمام ابعاد زندگی مردم نمود پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار