ورود درب باب الراس حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) به شهر خمین

خبرگزاری پانا: درب باب الراس حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) به شهر خمین در میان استقبال مردم وارد خمین شد.

کد مطلب: ۳۴۲۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امام جمعه خمین در آئین استقبال از درب باب الراس گفت: برای پیروزی، عزت و سربلندی مسلمانان در تمام نقاط جهان تلاش کنیم و تا آنجا که می توانیم برای آبادانی و پیشرفت جهان اسلام همکاری خواهیم کرد.
حجت الاسلام سید علی حسینی با اشاره به اینکه هیچوقت استکبار قادر به جدایی شیعیان از اهل بیت (ع) نیست اظهار داشت: استکبار قادر به جدایی شیعیان از اهل بیت (ع) نخواهد بود و توطئه دشمنان در این زمینه با شکست مواجه می شود.
وی افزود: عاشقان امامت و ولایت با تمسک به امامان معصوم (ع) به حق تعالی نزدیک می شوند.
امام جمعه خمین بیان کرد: مردم زادگاه امام خمینی (ره) با استقبال پرشور از درب حرم حضرت عباس (ع) که در استان مرکزی ساخته شده و هنوز به کربلا انتقال داده نشده، ارادت خود را نسبت به اهل بیت (ع) نشان دادند.
باب الراس حرم حضرت عباس (ع) در شهرستان ساوه ساخته شده و در مسیر انتقال به کربلای معلی، مورد استقبال مردم مذهبی و شهید پرور شهرستان خمین قرار گرفت.
باب الراس حرم حضرت عباس ( ع ) در ورود به شهر خمین با عبور از خیابان های اصلی شهر وارد بیت تاریخی و قدیمی امام راحل شد و به سمت شهر قورچی باشی حرکت خواهد کرد.
زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی مبلغان دینی از برنامه های جانبی مشایعت درب حرم عملدار کربلا در بیت امام (ره) است و باب الراس حرم حضرت عباس (ع) با گذر از شهرهای مختلف کشور به کربلای معلی انتقال می یابد.
این درب با ارتفاع چهار متر و 28 سانتی متر و عرض 280 سانتیمتر به صورت دو لنگه ساخته شده و در ساخت آن از انواع هنرهای رایج کشور از جمله خاتم کاری، گره چینی، قلم زنی، میناکاری، زرگری و معرق استفاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار