همزمان با سراسر کشور:

اکران 45 فیلم رشد در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری پانا:همزمان با سراسر کشور اکران 45 فیلم منتخب جشنواره فیلم رشد در استان اردبیل آغاز شد.

کد مطلب: ۳۳۸۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در مراسم آغازین نمایش فیلم‌های رشد در اردبیل اظهار داشت: ما این 45 اثر منتخب جشنواره رشد را در 30 سالن ثابت و 20 اکیپ سیار در معرض نمایش می‌گذاریم .

کمال عالیزاده تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا جشنواره فیلم رشد که منتخب فیلم‌های آموزشی و تربیتی است و از امروز تا دوم اردیبهشت ماه به مدت چهار روز شاهد اکران فیلم‌ها می‌شویم در 19 ناحیه و منطقه‌ آموزشی و پرورشی اکران شود .

وی گفت: اهداف جشنواره استفاده بهینه از بسته‌های آموزشی در قالب فیلم با دامنه گسترده در حوزه آموزشی و یادگیری است که قطعاً در جذب مخاطبان بسیار مفید و مؤثر است .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: این جشنواره با شعار کتاب تنها ابزار آموزشی و مدرسه تنها مکان آموزش و پرورش نیست، برگزار شده و بستری را فراهم می‌آوریم تا با همراهی معلمان و دانش‌آموزان تولید آثار باکیفیت مورد توجه قرار گیرد .

عالیزاده اهمیت ارتقاء وضعیت کیفی و کمی تولید را در آثار تولید شده دانش‌آموزان یادآور شد و بیان کرد: مخاطبان ما علاوه بر دانش‌آموزان، اولیا و مربیان هستند که در طول برگزاری این جشنواره به صورت رایگان می‌توانند از این آثار استفاده کنند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جشنواره فیلم رشد برای پنجاهمین سال متوالی در استان اردبیل با شعار «آموزش فقط کتاب درسی نیست، آموزش محدود به چهار دیواری کلاس نیست» امروز شروع به کار می‌کند .

عالیزاده ادامه داد: این جشنواره به مدت چهار روز در تمامی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در بیش از 30 سالن ثابت با نمایش 91 فیلم منتخب از چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برگزار می‌شود .

وی گفت: این جشنواره در مناطق روستایی و محروم استان به صورت آموزشگاهی انجام می‌شود .

علاوه بر شهر اردبیل در مشگین‌شهر نیز نمایش فیلم‌های منتخب رشد در قالب فیلم کوتاه، داستانی کوتاه، بلند، پویانمایی و نماهنگ آغاز شد تا از تولیدات و اکران فیلم‌ها دانش‌آموزان استفاده کنند .

پنجاهمین جشنواره فیلم رشد دانش‌آموزی در شهر نمین نیز آغاز شد که به گفته مدیر آموزش و پرورش نمین هدف از برگزاری این جشنواره ارتقاء علمی و سطح کیفی آموزشی و پرورشی برای دانش‌آموزان است .

محرم یوسفی گفت: در چهار روز برگزاری این جشنواره بیش از 2 هزار دانش‌آموز از مقاطع مختلف تحصیلی با فیلم‌های جشنواره آشنا شده و به دیدن آن می‌روند .

علی ارشاد نماینده دفتر فن آوری وزارت آموزش وپرورش نیز در آیین افتتاحیه چهارمین دوره از چهل و چهارمین جشنواره علمی ، آموزشی و تربیتی فیلم رشد در شهرستان مشگین شهر افزود: فیلم های منتخب در شش ژانر علمی - آموزشی ، مستند ، فیلم کوتاه ، داستانی کوتاه ، داستانی بلند ، پویانمایی و نماهنگ است که به مدت چهار روز در سه بخش ابتدایی ، متوسطه و خانواده نمایش داده می شود .

وی گفت: جشنواره فیلم رشد از قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره های کشور است که امسال 40 کشور جهان در آن شرکت کرده اند .

مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر نیز در این آیین گفت: امسال برای توسعه عدالت آموزشی و بهره مندی دانش آموزان مناطق محروم روستایی و عشایری آیین افتتاحیه جشنواره در قشلاق کولانی مشگین شهر برگزار شد .

محمد رسول حسین نژاد افزود: فیلم های منتخب این جشنواره علاوه بر اکران در پنج سالن نمایش در 25 مجتمع آموزشی شهری و روستایی برای بیش از 16 هزار نفر از دانش آموزان منطقه نمایش داده خواهد شد .
گفتنی است :این جشنواره در مناطق روستایی ومحروم استان نیز بصورت آموزشگاهی انجام خواهد گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار