کارشناس مسایل اقتصادی در گفت وگو با پانا:

جهش قیمت طلا در بازار وابسته به سیاست گذاری های دولتی است

خبرگزاری پانا : کارشناس مسایل نفتی با اعلام اینکه پیش بینی هرگونه جهشی در بازار سکه و طلا به سیاست های دولتی در خصوص جذابیت سایر بازارهای سرمایه ای بستگی دارد ،اظهارکرد: جهش قیمت طلا در بازار وابسته به سیاست گذاری های دولتی است .

کد مطلب: ۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد علی صادقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص دلایل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت جهانی طلا نقدینگی بدون پشتوانه در بازارهاست که به نوعی برای تضیمن بازار دارندگان این نقدینگی سرمایه خود را از پول های رایج به طلا و ذخایر با پشتوانه پیشتر تغییر می دهند .

وی ادامه داد: دارندگان نقدینگی در سطح جهانی تلاش می کنند تا دارایی خود را از کاهش ارزش در زمان بحران محفوظ نگه دارند .

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا بازار طلا جاذبه لازم را برای کشش بیشتر نقدینگی و افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه در بازار دارد ،عنوان کرد: اگر چه پیش بینی شرایط افزایش قیمت ها کارچندان ساده ای نیست؛ اما به طور قطع به تصمیم ها و سیاستگذاری های دولتی وابسته است .

وی ادامه داد: اگر قرار باشد نوسانهای قیمتی مدیریت شده باشد و تنها در بازار سکه و طلا نباشد سایر بازارهای سرمایه ای باید از جذابیت لازم برخوردار باشند و نقدینگی باید به طور متناسب در سایر بازارهای سرمایه ای تقسیم شود تا شاهد جهش های قیمتی در بازار سکه و طلا یا ارز نباشیم .

کارشناس مسایل اقتصادی عنوان کرد: شرایط بازار بورس نیز نشان داده که قابلیت جذب سرمایه های سرگردان را دارد و تنها راهکار این است که شرایط به گونه ای فراهم شود که نقدینگی به سمت بازارهای سرمایه ای نظیربازار بورس یا مسکن که تولید ،اشتغال و ایجاد ارزش افزوده را به دنبال دارند هدایت شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار