مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده مطرح کرد:

تصویرسازی داستان زندگی حضرت فاطمه(س) در باغ فدک

خبرگزاری پانا: مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده اظهارکرد: برنامه‌های استقبال از بهار سال ۹۴ شامل دو طرح در داخل فرهنگ سرا و دو طرح در سطح شهر است.

کد مطلب: ۳۳۰۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، حجت الاسلام محمد فخر اکبری، ضمن اشاره به طرح‌های در حال اجرا در داخل فرهنگ سرا تصریح کرد: برنامه‌ای با عنوان باغ فدک به دلیل متقارن بودن بهار امسال با ایام فاطمیه طراحی شده است که به صورت ۸ فریم سه بعدی از داستان زندگی حضرت زهرا(س) است که از بدو تولد تا شهادت حضرت زهرا(س) تصویر سازی شده که توسط یک نقال برای خانواده‌ها و کودکان زائر و مشهدی روایتگری و قصه خوانی می‌شود.
وی افزود: داستان زندگی حضرت فاطمه(س) در ۸فریم تولد، ازدواج، فرزندان، سبک زندگی، شیوه دفاع و پشتیبانی از ولایت، شهادت و... تصویر سازی شده است.
مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده ادامه داد: با اتمام روایتگری، کودکان به سالن نقاشی هدایت می‌شوند و در آنجا هر آنچه که از حضرت زهرا(س) در ذهن تصویر سازی کرده‌اند را نقاشی می‌کنند و در آخر در برنامه‌ای به شکل جنگ افراد برگزیده را اعلام و به آن‌ها هدایایی اهدا می‌شود.
فخر اکبری گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم این داستان‌های تصویر سازی شده را به صورت کتاب و قالب‌های دیگر در اختیار مخاطبین قرار دهیم.
مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده در ادامه سخنانش به طرح دیگری با عنوان بوستان موضوعی که در داخل فرهنگ سرا در حال اجرا است اشاره کرد و افزود: این بوستان شامل ۴ سالن آموزشی و تفریحی با عنوان‌های بازی، دنیای موازی، ایمنی و سلامت است که کودکان در هر یک از سالن‌ها همراه با بازی، نمایش و تماشای فیلم آموزشی آموزش‌هایی نظیر احترام به سالمندان، پدر و مادر، تغذیه سالم، سلامت دهان و دندان، کار آتش نشانی و گروه‌های آتش نشانی و... را می‌بینند.
وی در خصوص زمان اجرای این دو طرح گفت: این برنامه‌ها از یکم تا چهاردهم فروردین ماه از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۲ شب برگزار می‌شود.
فخر اکبری با اشاره به برنامه‌هایی که در سطح شهر در حال اجرا است اظهار کرد: این دو طرح که با محوریت کودک رضوی در حال اجرا می‌باشد شامل ایستگاه‌های روایتگری، نمایش خلاق، نقاشی و خاطره نویسی برای کودکان طراحی شده است.
مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده در مورد مکان این برنامه‌ها گفت: یکی از این برنامه‌ها در خیابان شیرازی جنب مجتمع امید با مشارکت مؤسسه عروة الوثقی و دیگری در کمپ غدیر با مشارکت منطقه هفت در حال اجرا است این دو طرح نیز از یک فروردین ماه شروع و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد.
وی همچنین اضافه کرد: به بانوان و دختر بچه‌های محجبه‌ای که در برنامه‌های فرهنگ سرا شرکت می‌کنند شاخه گل‌هایی اهدا می‌شود تا به نوعی به صورت ایجابی در راستای فرهنگ عفاف و حجاب گام برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار