برنامه اصلی سازمان امورمالیاتی درسال آینده،جلوگیری ازفرار مالیاتی است

خبرگزاری پانا:معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: یكی از برنامه های عملیاتی كه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال آینده برای سازمان امور مالیاتی استان در نظر گرفته شده است جلوگیری از فرار مالیاتی است.

کد مطلب: ۳۲۸۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،تقی كهوریان در كارگروه تخصصی درآمد و تجهیز منابع استان افزود: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان برنامه های عملیاتی همه دستگاه ها تدوین، تصویب و قبل از آن در كارگروه های تخصصی نظیر همین ستاد تجهیز درامدهای استانی مطرح و به تایید كارگروه خواهد رسید.

وی اظهار كرد: مالیات بخش عمده ای از درآمد دولت ها را شامل می شود چنانكه اقتصاد جوامع توسعه یافته تنها متكی بر درآمدهای مالیاتی است.

وی اضافه كرد: همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در كشور حدود 20 درصد فرار مالیاتی و 40 درصد ظرفیت هایی كه در بحث مالیاتی شناخته نشده داریم كه رقم بزرگی را شامل می شود كه بر آنیم جلوی فرارمالیاتی را به صورت گسترده بگیریم و این ظرفیت های جدید را نیز شناسایی كنیم.

كهوریان گفت: اگر ما می خواهیم از عواقب ناشی از تحریم دور باشیم باید بر اساس مویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید درآمدهای مالیاتی را توسعه داده و منابع جدید را شناسایی كرده و نظام مند كنیم.

وی بر استقرار صندوق های مكانیزه در 30 شغل ابلاغی سال های 92 الی 94 و به ویژه برخی از مشاغل پر درآمد تاكید و خاطر نشان كرد: با استقرار این صندوق ها خواهیم توانست در كسب مالیات بر ارزش افزوده بهتر عمل كنیم و این امر به شفاف سازی در كسب درآمدهای مالیاتی كمك قابل توجهی خواهد كرد.

وی در ادامه با اعلام اینكه موضوع مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر مشاغل مباحث مهمی هستند گفت: باید با ابتكارات استانی و الزامات قانونی این دو موضوع را به صورت نهادینه در فضای كسب و كار استان جاری و ساری كنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطر نشان كرد: ایشان فرمودند كه مالیات باید جدی گرفته شود كشور باید از طریق مالیات اداره شود و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و این بیانات فصل الخطاب تمام مسئولین و فعالین حوزه اقتصادی در بحث مالیات است.

وی تصریح كرد: تلاش داریم تا با مشاركت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی ذیربط منابع جدید درامدهای مالیاتی شناسایی شود چرا كه كسب درآمد بیشتر مالیاتی ارتباط مستقیمی با توزیع اعتبارات عمرانی استان ها دارد و در توسعه استان ها موثر خواهد بود.

كهوریان یادآور شد: باید تدابیری اندیشیده شود تا با وضع مقررات قانونی برای كسانی كه فرار مالیاتی دارند و از استقرار صندوق های مكانیزه خودداری می كنند محرومیت هایی در نظر گرفته شود.

وی با اعلام اینكه سرانه مالیات پراختی برخی صنوف پر درآمد بسیار كمتر از برخی مشاغل با درآمد معمولی است تاكید كرد: به دنبال واقعی كردند مالیات پرداختی هستیم و با جدیت از سال اینده این موضوع را پیگیری خواهیم كرد.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: شاهد هستیم كه مصرف كنندگان مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می كند ولی فروشنده ها این مبالغ را به امور مالیاتی پرداخت نمی كند كه با برطرف كردن ضعف قانونی و ایجاد الزامات قانونی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشاغل، این نقیصه مرتفع خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیر كل امور مالیاتی و مدیر كل امور اقتصاد و دارایی استان گزارشی از آخرین وضعیت وصولی ها و درآمدهای استان ارائه كردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار