6 سال از درگذشت ناصر عبداللهی گذشت/ خاطرات خواندنی پسر از پدر

خبرگزاری پانا: پدر یکی از شوخ‌ترین کاراکترهایی بود که تا امروز دیده‌ام. با اینکه رایج است که بیشتر هنرمندان پس از شهرت در کار خود غرق می‌شوند و وقت خود را دور از خانواده می‌گذرانند اما خدا را شکر پدر همیشه در کنار ما حضور داشت. در واقع با وجود پدر یک جمع کاملا گرم و شوخ را در کنار خود داشتیم. وی بسیار خانواده دوست بود و وقتی را که باید، برای ما صرف کرد و ما نمی‌توانیم بگوییم که از خانواده کم گذاشته است چرا که دین خود را به ما ادا کرده است.

کد مطلب: ۳۲۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، امروز، سالروز درگذشت ناصر عبداللهی است. خواننده‌ای که به دلایل نامشخص سوم آذر 1385 به کما رفت و پس از 27 روز سرانجام در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران درگذشت.

عبداللهی در میان مردم طرفداران بسیار زیاد داشت و این موضوع را در صحبت‌های پسرش هم می‌توان جست‌وجو کرد. نوید عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه درباره این ویژگی پدر گفت: اگر بخواهم به عنوان یک سوم شخص راجع به ایشان صحبت کنم، باید بگویم پدرم یک کاراکتر مردمی و یک شخصیت مردم‌دوست بود. در واقع فردی چون ناصر یک هدف روشن با قلبی پاک داشت که طبیعتا این امر روی کار و موسیقی وی تاثیر عمیق و شگرفی داشت.

وی افزود: پدر یکی از شوخ‌ترین کاراکترهایی بود که تا امروز دیده‌ام. با اینکه رایج است که بیشتر هنرمندان پس از شهرت در کار خود غرق می‌شوند و وقت خود را دور از خانواده می‌گذرانند اما خدا را شکر پدر همیشه در کنار ما حضور داشت. در واقع با وجود پدر یک جمع کاملا گرم و شوخ را در کنار خود داشتیم. وی بسیار خانواده دوست بود و وقتی را که باید، برای ما صرف کرد و ما نمی‌توانیم بگوییم که از خانواده کم گذاشته است چرا که دین خود را به ما ادا کرده است.

نوید عبداللهی با اشاره به اینکه صدای پدرش همچنان در میان مردم ماندگار است گفت: زمانی که پدر به سبک خود در خوانندگی رسیده بود در میان مردم ایران شناخته شد. در واقع وی جزو 10 نفری بود که در حوزه پاپ از کسی تقلید نمی‌کرد؛ صدا متعلق به خودش بود و اشعار تاثیرگذار را برای کارهایش انتخاب می‌کرد.

وی ادامه داد: پدر معتقد بود جایگاه شعر برای بالا بردن کار مهم است به همین خاطرصدایش هنوز هم ماندگار است. در واقع مصاحبه امثال شما نشانگر جایگاه پدر در موسیقی کشور است که در نبود ایشان نیز همچنان ادامه دارد و این ما را بسیار خوشحال می کند که پدرم نیست اما یاد وی هنوز زنده است و مردم با گوش دادن آهنگ‌ها، به ایشان فکر می‌کنند.

فرزند ناصر عبداللهی درباره روزهای آخر زندگی پدرش گفت: پدر کارش را در خانه انجام می‌داد. از تهران به بندرعباس آمدیم تا پدر در خانه از شلوغی، کار و حواشی دور باشد و استراحت کند. در واقع این حاشیه‌سازی‌ها در زمان حیات وی نیز به نوعی وجود داشت. تازه ایشان داشتند به یک آرامش نسبی می‌رسیدند که متاسفانه و به صورت ناگهانی به یک آرامش ابدی رسیدند.

نوید که شایعات پس از مرگ پدر او را به شدت آزرده است، درباره این وقایع گفت: نمی خواهم وارد جزئیات شوم اما قطعا پشت سر تمامی مردان بزرگ، شایعاتی وجود دارد. این شایعات کم‌لطفی برخی از افراد را می‌رساند که در سخت‌ترین برهه زمانی این حرف‌ها را زدند. در حقیقت ما در آن شرایط سخت نبودن پدر سعی کردیم که این مسائل را نادیده بگیریم و به نوعی برطرف کنیم اما امیدوارم که خداوند از باعث و بانی این شایعات نگذرد.

وی افزود: این شایعات در تمام زندگی ما تاثیر داشت. به نحوی که برای مشغول شدن به کار با کنکاش افراد مختلف، حول و حوش این شایعات رو به رو شدم و این امر باعث شد بسیار اذیت شوم و اتهاماتی را پاسخ دهم که از پایه نادرست بود. در واقع دو سال ابتدایی پس از مرگ ناصر به پوشش و بر طرف کردن شایعات گذشت که خود به سختی‌ها افزود.

نوید عبداللهی درباره وعده‌های عملی نشده پس از مرگ پدرش در پایان گفت: 5 سال در هیچ سالگردی شرکت نکردم به جز امسال که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. پس از مرگ پدرم افراد زیادی از ارگان‌های دولتی گرفته تا شرکت‌های خصوصی حرف‌هایی در باره حمایت زدند، وعده‌هایی که ما هرگز روی آن‌ها حساب نکردیم و روی پای خودمان ایستادیم تا منت کسی بر بالای سر ما نباشد. اما به نظر می‌رسید این قول و قرارها بیشتر جنبه تجاری داشت که به آن عمل نشد. در این بین نیز افرادی پدر را پله ترقی خودشان کردند.

منبع: نامه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار