مشاور اقتصادی رئیس جمهور در گفت و گو با پانا مطرح کرد؛

رفع مشکلات اقتصادی کشور با بهره گیری از صاحبنظران علم اقتصاد

خبرگزاری پانا: مشاور اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: رفع مشکلات اقتصاد کشور در کف بازار میسر نیست و اقتصاد علمی و عملیاتی با بهره گیری از اقتصاد دانان و جامعه دانشگاهی میسر است.

کد مطلب: ۳۲۲۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

مسعود نیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، نسبت به استفاده از جامعه علمی کشور برای رفع مسائل اقتصادی کشور، گفت: ضرورت حضور متفکران و نظریه پردازان علم اقتصاد در تصمیم سازی های کلان اقتصادی کشور احساس می شد و با این نگرش اتاق فکر و جلسات اقتصادی را در دولت تشکیل و استمرار آن توسط رئیس جمهور پیگیری می شود.

وی ادامه داد: اگر فعالان اقتصادی و تصمیم سازان فعلی می توانستند راهکارهای عملیاتی بر پایه علم اصولی و شناخته شده اقتصاد ارائه دهند نیازی به حضور دانشمندان اقتصادی برای رفع رکود و تورم در اقتصاد کشور نبود.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور نسبت به اظهارات خود در نشستی خبری که در پاسخ به پرسشی اعلام کرده بود من اقتصاد در دانشگاه است و من کف بازار را نمی شناسم، گفت: منظور این است که فعالان و خرده کاران اقتصاد که فعالیت های نهایی در بازار اقتصادی کشور را بر عهده دارند قادر به تنظیم روابط و رفع مسائل کلان اقتصاد ایران نیستند.

نیلی خاطرنشان کرد: نظرات علمی اقتصاد از کف بازار گرفته نمی شود و باید برای دستیابی به آنها به سراغ جامعه دانشگاهی رفت که از این منظر اقتصاد و علم آن در دانشگاه مطرح و اقبل دسترسی است.

وی ادامه داد: یک بیمار برای کسب بهبودی به بیمارستان می رود و با کمک از علم پزشکی اقدام برای بهبودی خود می کند، بهبود اقتصاد هم نیازمند علم و دانش تخصصی این حوزه است.

نیلی تصریح کرد: در کنفرانس اقتصاد ایران و اجرای سیاست های خروج از رکود با تشکیل تمام اقتصاد دانان کشور و جلب مشارکت آنها در تلاش هستیم علمی و عملی ترین راه ممکن را برای هموار ساختن مسیر اقتصاد و توسعه آن فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار