عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با پانا:

باید همانند حزب الله لبنان از انصار الله یمن حمایت کنیم

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چنانچه ایران مانند حزب الله لبنان از انصار الله یمن نیز حمایت کند این جنبش می تواند جلوی جنگ داخلی در یمن را بگیرد و موقعیت خود را تحکیم کند.

کد مطلب: ۳۲۲۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

احمد بخشایش اردستانی با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار سیاسی پانا افزود: مشکل یمن به چند بخش تفسیم می شود که یکی از آن ها اختلاف میان یمن شمالی و یمن جنوبی است که به همین دلیل هم منصورهادی به جنوب کشور فرار کرد تا بتواند از این اختلافات به نفع خود استفاده کند.
وی اختلاف پارلمان با منصور هادی را نیز یکی دیگر از مشکلات موجود برشمرد و گفت: پارلمان یمن هنوز نیم نگاهی به علی عبدالله صالح دارد و هادی منصور را نیروی وابسته به عربستان به شمار می آورد زیرا منصور هادی می خواست قانون اساسی را تغییر داده و با تقسیم کشور به سه ناحیه نقشه های عربستان را در یمن به اجرا بگذارد.
بخشایش اردستانی با بیان اینکه هادی با سناریوی استعفای خود در پی تحت فشار قرار دادن انصار الله بود گفت: پس از فرار منصور هادی به عدن برخی از سفارت خانه های غربی و عربی نیز با انجام تحرکاتی در پس تضعیف جنبش انصار الله برآمدند اما سید عبدالملک الحوثی اوضاع را همچنان تحت کنترل دارد و این اقدامات نتوانسته قدرت او را تحت تاثیر خود قرار دهد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انصارالله یمن باید ضمن تحکیم موقعیت خود به القاعده ضربه بزند زیرا در این صورت از سوی آمریکا تحمل خواهد شد اما در هیچ صورتی از سوی عربستان تحمل نمی شود چرا که عربستان این جنبش را وابسته با ایران می داند.
بخشایش اردستانی گفت: چنانچه ایران مانند حزب الله لبنان از انصار الله یمن نیز حمایت کند این جنبش می تواند جلوی جنگ داخلی در یمن را بگیرد و موقعیت خود را تحکیم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار