مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

نگرش های مثبت از فرهنگ اسلامی نشات می گیرد

خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین بهره برداری از مجتمع آموزشی الهیه، نگرش مثبت خیرین مدرسه ساز را نشات گرفته از فرهنگ اسلامی در راستای آموزش علم و تربیت دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۳۲۱۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سلیمان محبی گفت: فرهنگ اسلامی در راستای آموزش علم و تربیت دانش‌آموزان، سرآمد همه فرهنگ‌ها است و هیچ کاری بالاتر از تعلیم و تعلم نیست زیرا علم و دانش از این مسیر ترویج می‌یابد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مدرسه‌سازی را از کارهای خیری دانست که نتایج دنیوی و اخروی به دنبال دارد و این چنین اقدامات خیر از گذشته تاکنون میان مردم رایج بوده است.
محبی با اشاره به هوشمندسازی مدارس و احداث کتابخانه‌ها به عنوان دیگر اقداماتی که به حمایت خیران نیاز دارد، افزود: آموزش و پرورش در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به مشارکت مردم نیازمند است و از کمترین کمک مالی از طرف خیرین استقبال می‌ کند.
وی اظهار داشت: امسال 10 مورد طرح نیمه تمام به خیران واگذار شده است، که امروز دو ساختمان آموزشی توسط شادوران مرتضی پاکرای و صدیقه کارخانه‌چی، از خیریان مدسه‌ساز تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
سلیمان محبی از امکانات این مجتمع دو ساختمان آموزشی با یک هزار و 280 متر مربع زیربنا، یک هزار و 700 متر مربع محوطه‌سازی، 110 متر مربع دیوار کشی، 65 متر مربع سرایداری،75 متر مربع سرویس چهارده چشمه و ... را برشمرد.
در ادامه هدایت حاتمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: برای هوشمندسازی مدارس زیرساخت‌های مخابراتی در حال فراهم‌سازی است.
وی با بیان اینکه برای دستیابی به روش‌های تدریس به‌روز نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت توسط خیران نیست، افزود: هر فرد خیر به اندازه وسع خود که حتی می‌تواند تهیه یک کامپیوتر باشد استان کرمانشاه را برای توسعه سیستم آموزشی نوین یاری کند.
معاون استاندار با اشاره به نهضت هوشمندسازی مدارس خاطرنشان کرد: با همت والای خیران و اجرایی شدن هوشمندسازی مدارس استان کرمانشاه بدون شک انقلابی در عرصه آموزش و نحوه تدریس و ارتقای کیفیت آموزش حاصل می‌شود.
وی با بیان اینکه مجازی شدن استان در راستای توسعه و کاهش هزینه‌ها است، بیان کرد: با توجه به اینکه هوشمندسازی مدارس بخشی از مجازی شدن استان را تشکیل می‌دهد این موضوع مورد توجه مسوولان است.
حاتمی درباره کمک به ارتقای فضای آموزش در استان کرمانشاه گفت: برای افزایش فضاهای آموزشی تنها راه تامین اعتبار نمی‌تواند ملاک باشد بلکه خیران می‌توانند در حرفه‌ای که مشغول به فعالیت هستند خدماتی در راستای توسعه فضاهای آموزشی ارایه دهند.
در ادامه مرزبان نظری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در جمع همکاران گفت: 10 طرح آموزشی که به صورت نیمه‌تمام هستنند تا مهر سال آینده با همت خیران مدرسه‌ساز تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری طرح‌های آموزشی ساخته شده، گفت: در سال گذشته اگر خیری 50 درصد از هزینه ساخت هر فضای آموزشی را تقبل می‌کرد محل آموزشی بر اساس خواسته او نامگذاری می‌شد.
نظری با بیان اینکه خیران استان‌های خراسان جنوبی و فارس در ساخت مدارس پیشتاز هستند، افزود: خیران مدرسه‌ساز در سال جاری می‌توانند با تامین حداقل 30 درصد از هزینه مورد نیاز برای ساخت مدرسه نامگذاری این فضاهای آموزشی را نیز با نظر خود انجام دهند.
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز گفت: استان کرمانشاه در شانردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با رویکرد توسعه مشارکت‌ها، تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز و با شعار گسترش عدالت آموزشی با همت خیرین مدرسه‌ساز رتبه برتر را در کشور کسب کرد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه مسئله فرسودگی مدارس را یادآور شد و بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز با مشارکت می‌توانند در زمینه نوسازی مدارس فرسود و هوشمندسازی مدارس موجبات ترقی استان را فراهم کنند.
در پایان این آیین پس از اجرای برنامه های متنوعی اهم از سرود دانش آموزی و شعر خوانی و ... با حضور مسوولین، با اهدا لوح و هدایایی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش، رییس ناحیه و مدیر مجتمع، از حاج مسعود پاکرای و حاج ابراهیم کارخانه چی و همچنین ناظرین و مهندسین این پروژه تجلیل شد.
شایان ذکر است مجتمع آموزشی الهیه با زیر بنای 1280 متر مربع با مشارکت خانواده های خیر پاکرای و کارخانه چی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان، احداث و به بهره برداری رسید.
بر این اساس این مجتمع شامل دو ساختمان آموزشی 9 کلاسه شادروان مرتضی پاکرای و 9 کلاسه شادروان صدیقه کارخانه چی می باشد و مجهز به نمازخانه، اتاق های اداری و مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد، سیستم اعلان و اطفاء حریق و ... می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار