حمید بهروزی‌نیا:

مجسمه‌های شهری در معرفی شهر نقش مهمی دارند

خبرگزاری پانا:حمید بهروزی‌نیا معتقد است مجسمه‌های شهری در معرفی یک شهر و تاریخ آن نقش مهمی دارند پس باید در انتخاب مجسمه‌ها دقت کنیم.

کد مطلب: ۳۲۱۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا،حمید بهروزی‌نیا، نوازنده تار و سه تار در حاشیه برپایی چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری گفت: استفاده از مجسمه در فضای شهری بسیار خوب است زیرا در زندگی روزمره امروز مردم فرصت کمی برای فکر کردن دارند که مجسمه‌های فضای شهری می‌توانند انسان را به تفکر وادار سازند.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: از لحاظ بصری باید از مجسمه در فضای شهری استفاده کنیم زیرا هنرهای دیگر در فضای شهر کاربرد چندانی ندارند و بهتر است تاریخچه و اطلاعات لازم مجسمه در کنار آن ذکر شود.

بهروزی‌نیا خاطرنشان کرد:‌‌ همان طور که بدن ما به غذا نیاز دارد روح ما نیز به غذا نیاز دارد در نتیجه با هنر می‌توانیم غذای روح را تکمیل کنیم.

این نوازنده تار در ادامه تاکید کرد: مجسمه، فضای شهر را تغییر می‌دهد و این تغییر لازم است زیرا در طول روز فقط شاهد ترافیک و آلودگی هوا هستیم در نتیجه با وجود مجسمه از فضای شهری لذت می‌بریم.

بهروزی نیا با اشاره به اینکه مجسمه‌ها در زیبایی شهر تاثیر دارند، گفت: میادین جایگاه مناسبی برای استقرار مجسمه است و این آثار هنری جذابیت فضای شهری را افزایش می‌دهد و باعث توجه بیشتر مخاطبان نسبت به فضای شهری می‌شود.

این نوازنده در پایان افزود: مجسمه‌های فضای شهری در معرفی یک شهر و تاریخ آن نقش مهمی دارند پس باید در انتخاب مجسمه‌های فضای شهری دقت کنیم.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد و نمایشگاه این دوسالانه تا ۱۱ اسفندماه در باغ موزه قصر، میزبان عموم علاقمندان به هنر است.

****

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار