درنشست بررسی مشکلات راه های حوزه استحفاظی فریمان مطرح شد:

تامین قیر رایگان به راه‌ها جهت تعریض و روسازی آسفالت

خبرگزاری پانا: در نشست بررسی مشکلات راه های حوزه استحفاظی فریمان، با اشاره به سهمیه قیر در خصوص بهسازی و تعریض راه منتهی به شهرها، عنوان شد: در بودجه 93 قرار شده در صورت مشارکت شهرداری ها قیر رایگان جهت تعریض و روسازی آسفالت به راه منتهی شهرهای سفید سنگ، قلندرآباد، قلعه نو تحویل شهرداری ها می شود.

کد مطلب: ۳۲۰۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی، محمد پارسا مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست گذاری های انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی آمادگی اختصاص قیر رایگان جهت زیر سازی معابر با مشارکت اهالی و خیرین روستایی و شهرداری ها از سوی دولت وجود دارد، گفت: این سهمیه برای توسعه راه های روستایی بالای 50 خانوار، ترمیم مجدد روکش آسفالت و ایمن سازی بهسازی وتعریض راه منتهی به شهرها اختصاص می یابد و هر چه مشارکت بیشتر باشد سهمیه قیر اختصاص داده شده بیشتر است.
وی افزود: : در سال جاری 600 میلیارد تومان قیر رایگان در سطح کشور توزیع شده است که از این میزان سهم خراسان رضوی 50 میلیارد تومان است که براساس تفاهمنامه‌ای که در استان تنظیم شده این میزان در خصوص روکش آسفالت و ایمن سازی بهسازی وتعریض راه روستایی اختصاص می‌یابد.
پارسا گفت :در صورت مشارکت اهالی و خیرین روستایی و شهرداری ها در هر نقطه از استان جاده ای که زیرسازی آن آماده شود، قیر رایگان تحویل می شود.
مدیریت ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: قیر به اندازه‌ای كه برای آسفالت، ساخت و توسعه راه‌های مورد نظر، نیاز باشد، تامین می‌شود و فقط لازم است که خیرین، آمادگی خود را از طریق مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان اعلام کنند.
وی اظهار داشت : خیرین راهساز با تفاهم نامه سه جانبه‌ای که بین خود و این اداره کل و دهیاران و شوراهای شهرمنعقد می کنند می توانند در سرعت ساخت و توسعه پروژه های راه سهیم شوند.
احمد سجادی نماینده منتخب مردم شهرستان های سرخس- فریمان- احمدآباد- رضویه -ملک آباد-بینالود در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری این نشست را انعقادقرارداد با اداره کل راه وشهرسازی استان در رابطه با تعریض و روسازی آسفالت به راه منتهی شهرهای سفید سنگ، قلندرآباد، قلعه نو عنوان کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی این اقدام را در قالب دستورالعمل اجرایی به استان‌ها ابلاغ کرده تا اجرای پروژه‌های راه با مشارکت خیرین و مردم، سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وی افزود: اختصاص قیر رایگان برای روکش ، ایمن سازی بهسازی وتعریض راه‌ها حرکت نوینی را در مسیر توسعه شهرستان شاهد باشیم.
سجادی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای تأمین امنیت و سلامت مردم تلاش کنند ،گفت : مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم تلاش شود و توپ مشکلات را به زمین یکدیگر پرت نکنند.
وی تصریح کرد:تلاش برای محرومیت زدایی از کلیه مناطق و روستاهای استان وظیفه و تکلیف دولت مردان در راستای خدمت بی منت به مردم است.
نماینده منتخب مردم شهرستان های سرخس- فریمان- احمدآباد- رضویه -ملک آباد-بینالود در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صداقت با مردم، شفاف بودن در گفتار و کار برای رضای خدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر در کارهایمان صداقت داشته باشیم قطعا مردم هم در تحمل مشکلات و هم در کمک کردن برای رفع آن تلاش خواهند کرد.
مجتبی بزم آرا فرماندار فریمان نیز این اقدام را یک حرکت ارزشمند در توجه به تأمین امنیت مردم و توسعه راه‌های دانست و تصریح کرد: در کنار اعتبارات دولتی باید دهیاران وشهرداران تلاش کنند با مشارکت‌های مردمی به رفع محرومیت ها و رسیدن به نقطه مطلوب توجه ویژه داشته باشند...
گفتنی است دراین نشست رییس برنامه و بودجه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حسینی صنوبری رییس اداره راه و شهرسازی فریمان و شهرداران شهرهای سفید سنگ، قلندرآباد، قلعه نو و جمعی از مسئولین شهرستان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار