بهاره رهنما«چشمهایی که مال توست»را در شیراز خواند

خبرگزاری پانا: نمایش‌نامه‌ ˝چشم‌هایی که مال توست˝ به روایت بهاره رهنما در شیراز اجرا شد.

کد مطلب: ۳۱۸۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهاره رهنما قبل از اجرای این نمایشنامه شیراز را بهترین و عاشقانه ترین شهر دنیا توصیف و خاطرنشان کرد: اگر قدرت و اجازه انتخاب داشتم حتما شهروند شیراز می شدم.

وی افزود: ستون ویژه روزنامه اعتماد را در دوم اسفندماه به شیرازی های تقدیم کرده ام که از شهرشان دور هستند چرا که من که فقط چند بار به این شهر آمده ام درک می کنم که دوری از این شهر مثل فراق معشوق است.

رهنما در ادامه در خصوص نمایشنامه «چشم هایی که مال توست» گفت: این نمایش از مجموعه داستان «مالیخولیای محبوب من» است که از 2 سال پیش تا کنون با بازیگردانی نسیم ادبی و بازی خودم چند بار به روی صحنه رفته است.

وی در ادامه گفت: این نمایش عاشقانه ترین اثر من است و دوست داشتم در شیراز که عاشقانه ترین شهر است روی صحنه برود اما به دلایلی امکان آن فراهم نشد؛ با این وجود خیلی خوشحالم که در 40 سالکی «چشم هایی که مال توست» در شیراز نمایشنامه خوانی می شود.

رهنما تاکید کرد: این نمایش کلاژی از احساسات من از دوران کودکی تاکنون است و از اجرای آن در شیراز بسیار هیجان زده ام.

بهاره رهنما معتقد است : "چشم هایی که مال توست" به جهت زاویه نگاه خاصش به مقوله زنان و چالش ها و دل نگرانی های آنان می تواند حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشد و طیفی نو از علاقه مندان به هنر را به سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران بکشاند .
بهاره رهنما که نویسنده این نمایشنامه نیز هست، بارها تاکید کرده که اگر چه به طور مستمر و پیوسته از زنان می نویسد و همه پرسوناژهای اصلی آثارش را به زنان اختصاص می دهد، اما به هیچ روی فمنیست نیست و از شعارزدگی و ایدئولوژی گرایی در باب مسایل زنان می پرهیزد.

او میگوید: چنانکه در اثر " چشم هایی که مال توست" شعاعی از دغدغه هایی زنانه به عنوان نیمی از جمعیت کشور دستمایه نمایشی قرار گرفته و تلاش شده است تا تصویری خاکستری و تمام قد از یک رابطه امروزی میان زن و مرد ارایه شود. در این تصویر نه زن سفید است و نه مرد سیاه و در کندوکاو افول یک رابطه، نگاه به نقاط ضعف هر دو، مقصود نظر قرار گرفته است .
رهنما تاکید می کند: این زوج فرزندی دارند که نخ ارتباطشان را از پاره شدن مصون می دارد. این فرزند همچنان حلقه وصل این زن و مرد است و در واکاوی این جستجوی زنانه حضور این بچه نقش تعیین کننده ای دارد .

گفتنی است بهاره رهنما قبل از خوانش «چشم هایی که مال توست» آن را به زاون قوکاسیان منتقد و نویسنده کتاب‌های سینمایی که عصردیروز جمعه دارفانی را وداع گفت تقدیم کرد.

همچنین دو کتاب این بازیگر و نویسنده «مالیخولیای محبوب من» و «ماه هفت شب» در نمایشگاه کافه کتاب شیراز به علاقمندان آثار وی عرضه شد.

رهنما تلاش کرده است در این نمایشنامه به معضلات اجتماعی که جامعه را درگیر کرده چون اعتیاد، جراحیهای زیبایی اشاره کند و همچنین از سختیهای زندگی یک زن مطلقه در اجتماع را نیز به نمایش درآورد.

استاد رحیم هودی از بازیگران پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر که در این برنامه حضورداشت، گفت: نمایشنامه خوانی برای آگاهی خوب است ولی نباید جای اجرای تئاتر را بگیرد. اگرچه تئاتر نیازمند ابزار و وسایل خاص آن است و هزینه بر است ولی نباید آن را به فراموشی سپرد. سینما و تلویزیون فرزندان تئاتر بوده و دولت برای اعتلای تئاتر باید هزینه کند.

هودی اجرای خانم رهنما را بسیار عالی دانستند و عنوان کرد: در این اجرا صحنه برای تماشاگران مجسم شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار