کسری تجاری ژاپن به نصف رسید

خبرگزاری پانا: کسری تجاری ژاپن در ماه ژانویه بیش از پنجاه درصد کاهش یافت که علت اصلی آن کاهش قیمت نفت و افزایش صادرات این کشور طی یک سال اخیر بوده است.

کد مطلب: ۳۱۸۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، وزارت دارایی ژاپن در اطلاعیه ای اعلام کرد کسری تجاری این کشور در ژانویه 2015 در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به یک تریلیون و یکصد و هشتاد میلیارد ین ، معادل نه میلیارد و نهصد میلیون دلار کاهش یافته است.

این درحالی است که ژانویه سال گذشته کسری تجاری ژاپن دو تریلیون و هشتصد میلیارد ین بود که این رقم بالاترین کسری تجاری ژاپن طی یک ماه به شمار می رود.

گفتنی است این آمار جدید با این حال همچنان از ادامه کسری تجاری ژاپن برای سی و یکمین ماه متوالی حکایت دارد اما این کسری بسیار کمتر از پیش بینی بازار است که کسری 1.68 تریلیون ینی ژاپن طی ماه ماه ژانویه را گمانه زنی کرده بود.

صادرات ژاپن همزمان برای پنجمین ماه متوالی افزایش نشان می دهد که این مسئله به علت افزایش صادرات خودرو و کالاهای الکترونیکی است. صادرات ژاپن در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با 17 درصد افزایش به 6.14 تریلیون ین رسیده است که این بالاترین رشد از نوامبر 2013 به شمار می رود.

از طرف دیگر واردات ژاپن با نه درصد کاهش به 7.32 تریلیون یون تنزل یافته است. این درحالی است که ژاپن در پی فاجعه فوکوشیما و تعطیلی اجباری راکتورهای هسته ای خود همچنان به واردات گسترده انرژی ادامه می دهد. کاهش ارزش ین موجب افزایش هزینه های واردات شده است با این حال کاهش قیمت ین به طور همزمان به ژاپن کمک کرده است کسری تجاری خود را کاهش دهد.ارزش

نفت وارداتی ژاپن در ماه ژانویه کاهش 40.5 درصدی را نشان می دهد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، تحلیلگران اقتصادی موسسه مالی اس ام بی سی نیکو می گویند تراز تجاری ژاپن به احتمال فراوان در ماه فوریه مثبت خواهد شد چرا که روند صادرات ژاپن روبه افزایش است و بهای نفت نیز همچنان ارزان است.

این تحلیلگران در اطلاعیه ای اعلام کردند انتظار می رود صادرات ژاپن همزمان با توسعه اقتصادی آمریکا روند افزایشی خود را ادامه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار