معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

آموزش های مهارتی و افزایش مشاغل خرد مهم است

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: رشد و توسعه اقتصادی کشور در شرایط فعلی در گرو آموزش های مهارتی و سوادآموزی برای توسعه مشاغل خرد و کسب و کار خانگی است.

کد مطلب: ۳۱۷۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، کوروش پرند در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان فنی و حرفه ای که صبح امروز 29 بهمن ماه در سازمان نهضت سواداموزی برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی هایی که برای آزمان کارگران ساختمانی داشتیم در آزمون کتبی و عملی کارگران ساختمانی متوجه شدیم اکثر کارگران ساختمانی به علت بی سوادی در آزمون های کتبی شرکت نمی کنند و بیشتر آزمون های عملی را انتخاب می کنند.

وی افزود: باید در تعریف بی سوادی یک موضوع مشخص وجود داشته باشد تا بتوانیم افراد بی سواد را از افراد باسواد تمیز دهیم .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: به طور قطع بی سوادی و محرومیت با هم ارتباط مستقیمی دارد و اکثر استان هایی که از محرومیت رنج می برند به دلیل آن است که افراد بی سواد در آن استان بیشتر است.

وی افزود: بی سوادی و کم سوادی در سبک زندگی افراد نیز تاثیرگذار است که می طلبد آموزشهای لازم را برای باسواد کردن آنها و همچنین مهارت های فنی و حرفه ای را به افراد آموزش دهیم تا بتوانند از منابع خود به خوبی استفاده کنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به تغییر و تحول دنیا و گسترش علوم مرتبط با فناوری اطلاعات، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی گفت: تعریف بی سوادی طی سالهای آینده تغییر خواهد کرد؛ بنابراین باید جهت آموزشهای فنی وحرفه ای به افراد جهت توسعه سواد آنها استفاده شود.

پرند ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای با بیش از 700 مرکز ثابت و 14 هزار آموزشگاه ازاد در سراسر کشور اعم از جامعه روستایی و شهری آموزش هایی در زمینه کشاورزی، فناوری و صنعت به افراد می دهد که سازمان نهضت سوادآموزی می تواند از این شبکه مویرگی بخصوص در روستاها ، مناطق مرزی و محروم و حتی عشایر هم استفاده کند.

وی افزود: استانداردهای آموزش نیز باید به روز رسانی شود و همچنین استانداردهای مربیان باید ارتقا یابد تا بتواند مهارتهای جدیدی را همراه سواد به کارآموزان ارائه دهد.اگر بخواهیم در شرایط اقتصادی فعلی برای رشد و توسعه کشور کاری کنیم باید در جهت توسعه کسب و کارهای خانگی مشاغل خرد و غیره در کشور تلاش کنیم که لازمه آن تجمیع آموزشهای مهارتی و سوادآموزی است .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: همه ما می دانیم هرچقدر در زمینه ارتقای سواد سواد و مهارت جامعه هزینه شود سرمایه گذاری است و باعث رشد اقتصادی ، توسعه سلامت اجتماعی و فرهنگی افراد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار