رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبرداد

برگزاری 3 هزار برنامه در دهه فجر در استان اردبیل

خبرگزاری پانا:ررئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بیش از 3 هزار برنامه متنوع در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۳۱۰۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی نظرپور در آستانه آغاز ایام‌الله دهه فجر در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: این برنامه‌ها که از 12 بهمن ماه تا یوم‌الله 22 بهمن برگزار می‌شود از تنوع خاص سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی،‌هنری، ورزشی و ... برخوردار است که قطعا با حضور آحاد مردم با شکوه خاص برگزار خواهد شد .

وی عمده برنامه‌های این ایام را همزمان با 12 بهمن سالروز ورود تاریخی امام راحل به صدا در آمدن زنگ انقلاب در تمامی مدارس و برگزاری نمادین این آیین در سالن حضرت امام خمینی (ره) اردبیل در ساعت 9:30 دقیقه صبح اعلام کرد و گفت: در این روز با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های بلند شهیدان انقلاب اسلامی و دروان دفاع مقدس تجدیدمیثاق خواهیم کرد .

نظرپورافزود: در نخستین روز ایام‌الله دهه فجر رژه موتورسواران، همایش‌های دوچرخه‌سواری در شهرهای مختلف و برنامه رزم‌نوازان را در پاسداشت ایام پیروزی انقلاب شاهد خواهیم بود به طوری که در این روز مسئولان استانی و ستادهای گرامیداشت دهه فجر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مرکز استان و با امامان جمعه در سایر شهرها دیدار خواهند کرد .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل افتتاح بیش از دهها پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و خدماتی را از برنامه‌های شاخص ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد و افزود: نمایشگاه گام انقلاب در نگارخانه ختایی، برگزاری نشست‌های سیاسی با دانشگاه‌های، کرسی‌های آزاد‌اندیشی و جلسات سیاسی و بصیرتی با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان و نمایشگاه مدرسه انقلاب در بیش از 100 مدرسه متوسطه استان در اولین روز از ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد .

نظر‌پور برگزاری محافل انس با قرآن، نشست‌های تخصصی بررسی مسائل زنان و برگزاری جشن‌های انقلاب در مناطق روستایی و عشایری را یادآور شد و بیان کرد: در گرامیداشت‌ایام‌الله دهه فجر اهدای جهیزیه به 450 نفر از نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد به انجام می‌رسد .

وی برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح را عمده برنامه دومین روز دهه فجر اعلام کرد و ادامه داد: کارگاه آموزشی سبک زندگی که در این ایام بیش از 300 مورد از این کارگاه‌ها و گفتمان‌های دینی با محوریت انقلاب اسلامی، عفاف و حجاب و سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار می‌شود به همراه جشنواره نشریه نگاری برگزار خواهد شد .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری نشست‌های بصیرتی در مدارس و نشست هیئت‌های مذهبی و همچنین افتتاح طرح‌های جهادکشاورزی در شهرها و مناطق مختلف خبر داد و گفت: مسابقه دانشجویی فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی در دانشگاه علمی کاربردی اردبیل و همچنین افتتاح 61 مسکن مددجویی در شهرها و روستاها، لوله‌کشی آب 60 خانوار و تحویل انشعاب 716 مورد در سطح استان به انجام می‌رسد .

نظر‌پور برگزاری 140 نشست روشنگری انقلاب اسلامی را در مساجد منتخب شهری و روستایی و اعزام مبلغ به روستاهای محروم و مدارس را با اهداف بصیرت‌افزایی یادآور شد و عنوان کرد: در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر جشنواره‌‌ سرودهای انقلابی و همچنین کاروان فرهنگ و امید راه می‌افتد که در قالب 10 برنامه در 10 شهر فعالیت‌های خود را در قالب برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مختلف به انجام می‌رسانند .

وی برپایی گفتمان‌های انقلابی و بصیرت‌افزایی را در بیش از 250 مسجد بیان کرد و ادامه داد: با اعزام مبلغان و مبلغه دینی این گفتمان‌ها برگزار خواهد شد .

رئیس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر در اردبیل اعزام اکیپ‌های خدمات‌رسانی به روستاییان در مناطق محروم را به مدت هفت روز با هدف ارائه خدمات متنوع نظیر ویزیت رایگان بیماران و تامین داروی آنها و همچنین ویزیت رایگان در درمانگاه‌های نیروهای مسلح را از دیگر برنامه‌ها در این ایام اعلام کرد و افزود: کتابخانه‌های سیار در طول این ایام برنامه‌های متنوعی را برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان اجرا خواهند کرد .

نظر‌پور اجرای جشن‌های انقلاب به همراه برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی زنان و خانواده را یادآور شد و گفت: همایش بسیج مداحان، ‌تجلیل از برگزیدگان علمی فرهنگی ورزشی و قرآنی و بازدید از مراکز توانبخشی و حضور جانبازان و ایثارگران را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد .

وی به برگزاری نشست‌های روشنگری در قالب جشن دهه فجر و آموزش و پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و ادامه داد: خدمات‌رسانی هفت روزه کاروان جهادی متشکل از پزشکان طلبه‌های جهادی و روسای ادارات در 23 روستای محروم استان برگزار شده و در کنار آن اعزام روحانیون به مراکز شبانه‌روزی عشایری در قالب طرح سفیران آسمانی و مبلغان دینی به انجام می‌رسد .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: کارگاه آموزش خانواده با موضوع تحکیم خانواده و سبک زندگی به همراه جشن بزرگ دهه عشق ویژه بانوان در چهارمین روز از ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد و در کنار آن تجلیل از همسران و مادران شهدا، مجمع سالانه بسیج کارگری، ‌همایش تشکل‌های دینی و گفتمان دینی زن و مدیریت خانواده به همراه برگزاری همایش عفاف و حجاب در این روز به انجام می‌رسد .

نظر‌پور به برگزاری مسابقات متعدد ورزشی در این ایام اشاره کرد و گفت: نمایشگاه عکس با موضوع سبک زندگی اسلامی، نشست منتظران با موضوع ماهواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و آغاز نمایشگاه دستاوردهای مفاخر ورزشی و منتخبان جشنواره علی اکبر در این روز تدارک دیده شده است .

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای فصل زمستان در همه شهرها 16 بهمن ماه برگزار خواهد شد و در این روز تجلیل از ایثارگران در دانشگاه محقق اردبیلی و نمایش‌خوانی با موضوع انقلاب اسلامی به همراه برپایی نمایشگاه‌های توانمندی‌های زنان روستایی را به همت جهادکشاورزی شاهد خواهیم بود .

رئیس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر در اردبیل عمده برنامه این روز را غبارروبی و گلباران مزار شهدا در قالب میهمانی لاله‌ها عنوان کرد و یادآور شد: محفل انس با قرآن و جشن ویژه مسئولان استانی در مجتمع فدک در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد .

نظر‌پور همایش پیاده‌روی عمومی در دور دریاچه شورابیل، برگزاری دعای ندبه و همچنین شرکت گسترده در آیین باشکوه نماز جمعه را از برنامه‌های گرامیداشت ششمین روز دهه فجر اعلام کرد و افزود: جشن بزرگ انقلاب در سالن رضازاده در این روز برگزار شده و صعود به قله عجم در خلخال، ویزیت رایگان توسط پنج اکیپ پزشکی در مناطق محروم روستایی و افتتاح 34 ساختمان‌های مقاوم‌سازی شده در این روز به انجام می‌رسد .

وی اظهار داشت: در این ایام نمایشگاه ابتکارات و خلاقیت دانش‌آموزان به همراه جشن بزرگ کارگری در 18 بهمن ماه برگزار شده و نشست تخصصی ادبی شعر انقلاب به همراه دیدار با خانواده‌های شهدا و برگزاری جشن انقلاب در مدارس مختلف به انجام می‌رسد .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری یادواره شهدای فصل زمستان در 19 بهمن ماه خبر داد و گفت: در این روز مرکز سلامت روان، مهد کودک و چندین واحد مددجویی افتتاح شده و چهارمین جشنواره قصه‌های انقلاب به همراه برگزاری سرود همسرایان فجر دانش‌آموزی 1357 نفری را به یاد بهمن خونین 57 شاهد خواهیم بود .

نظر‌پور برنامه‌های نهمین روز دهه فجر را برگزاری مسابقه فرهنگی از وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره)،جشن بزرگ کارگران، ‌تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ‌همایش تبیین ضرورت‌های افزایش جمعیت، برگزاری یادواره شهدای عملیات والفجر 8 در مسجد هاشمیه اردبیل و بهره‌برداری از 28 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی را شاهد خواهیم بود .

وی در پایان سخنان خود جشنواره هنرهای رزمی در سالن جهان پهلوان تختی به همراه آیین نورافشانی در میدان توحید در شب پیروزی انقلاب را یادآور شد و گفت: در یوم‌الله 22 بهمن نیز مردم استان اردبیل همراه با سایر آحاد جامعه اسلامی در این راهپیمایی حضور خواهند داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار