برگزاری 3 محفل انس با قرآن کریم در آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: 3 محفل انس با قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود .

کد مطلب: ۳۰۹۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری سه محفل انس با قرآن کریم همزمان با ایام‌الله دهه فجر در شهرستان‌های ارومیه، خوی و مهاباد خبر داد.

اسماعیل خیری اظهار داشت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، سه محفل انس با قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این محافل انس با قرآن کریم در شهرستان‌های ارومیه،‌ خوی و مهاباد گفت: این محافل به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و بررسی نقش این کتاب آسمانی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و زمینه‌سازی برای حضور گسترده نسل جوان در برنامه‌های قرآنی همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها به همت تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود، گفت: این محافل با حضور پیشکسوتان، اساتید، قاریان و حافظان برجسته و ممتاز قرآن کریم استان همراه خواهد بود.

خیری بر لزوم ارتقای جایگاه قرآن کریم در جامعه تأکید کرد و افزود: این مسئله مسئولیت و تکلیف آحاد جامعه به ویژه مسئولان نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه پیروی انقلاب اسلامی نقش عمده‌ای در ارتقای جایگاه قرآن در جامعه ایرانی داشته است، تصریح کرد: به برکت نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به ابعاد کیفی و کمی آموزه‌های قرآنی در کشور و به تبع آن استان افزایش یافته است.

خیری ترویج فرهنگ قرآنی و بهره‌مندی علاقه‌مندان به کلام وحی با حضور قاریان برتر شهرستانی و استانی را از دیگر اهداف عمده برگزاری این محافل در دهه فجر عنوان کرد و افزود: امید می‌رود با نهادینه‌سازی این فرهنگ، ‌طی سال‌های آینده شاهد رشد و توسعه برگزاری این قبیل برنامه‌ها در کنار برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار