رئیس سازمان هواپیمایی:

ضرورت رعایت حقوق مسافران در فروش چارتری بلیت

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، فروش چارتری شرکت های هواپیمایی را مجاز اعلام کرد و گفت: البته این کار نباید موجب تضییع حقوق مردم شود.

کد مطلب: ۳۰۷۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا علیرضا جهانگیریان با بیان اینکه فروش چارتری در تمام دنیا مرسوم است، تاکید کرد: این گونه فروش معمولاً برای تورهای گردشگری، زیارتی و سیاحتی صورت می گیرد و باید نظام مند باشد.

وی گفت: نمی توانیم فروش چارتری را حذف کنیم اما نباید بهانه ای برای گران فروشی و زیرپا گذاشتن حقوق مسافران شود و در حال تدوین آیین نامه ای ویژه برای فروش چارتری هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: آیین نامه ای در این باره وجود دارد اما با توجه به شرایط کنونی هواپیمایی و بحث متنوع سازی روش های فروش بلیت باید چارچوب مشخصی ابلاغ شود و در هر حال حقوق مسافران در اولویت است.

جهانگیریان تصریح کرد : برای هر شرکت هواپیمایی سهمیه ای برای فروش چارتری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این طرح در شورای عالی هواپیمایی ارائه شده و آیین نامه حقوق مسافر که بخشی از آن است در جلسه آتی شورا نهایی می شود و تا پایان سال به شرکت های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.

جهانگیریان اضافه کرد: شرکت های هواپیمایی در قبال هر گونه تاخیر و حذف پرواز باید پاسخگو باشند و رفاه مردم در پروازهای داخلی بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار