در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

افزایش بیماران نارسایی کلیه در کشور/تسهیل درمان بیماران صعب العلاج

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش بیماران نارسایی های کلیوی در کشور خبر داد و گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت بیش از 25 هزار بیمار دیالیزی و پیوندی در کشور وجود دارند که قطعا این آمار رو به افزایش است.

کد مطلب: ۳۰۴۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره همکاری مجلس برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سال 94 اظهار داشت: با حمایت و پیگیری های ماه های اخیر وزارت بهداشت، تلاش شد تا تامین داروی این بیماران متوقف نشود، ضمن اینکه حمایت های خوبی از هزینه و حفاظت مالی بیماران در این حوزه در حال انجام است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: قیمت داروی بیماران خاص و صعب العلاج که عمدتا هم وارداتی است با توجه به افزایش نرخ ارز، دو برابر شد. از سال گذشته با پیش بینی اعتباری یک هزار و 800 میلیارد تومانی در وزارت بهداشت تلاش شد تا هزینه بیماران در این حوزه افزایش نیابد.
وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی اعتباراتی که دولت در لایحه بودجه دارد و در راستای کاهش هزینه های بیماران سرطانی و صعب العلاج برنامه هایی طراحی شده است که در موقعیت مناسب اجرایی می شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه برای تسهیل درمان بیماران صعب العلاج در سال جاری کارهای بزرگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تجمیع انواع حمایت ها برای بیماران دیابتی و پیوندی نیز درخصوص دارو، خدمات و تجهیزات پزشکی با همکاری سازمان های بیمه گر نیز در حال انجام است.
وی در پایان با اشاره به افزایش بیماران نارسایی های کلیوی در کشور تصریح کرد: در شرایط فعلی طبق اعلام وزارت بهداشت بیش از 25 هزار بیمار دیالیزی و پیوندی در کشور وجود دارند که قطعا این آمار رو به افزایش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار