معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد:

صدور مجوز تاسیس 5 واحد بزرگ فرآوری سنگهای تزئینی در آذربایجان غربی

حبرگزاری پانا: معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور مجوز تاسیس 5 واحد بزرگ فرآوری سنگهای تزئینی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۳۰۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش حبرگزاری پانا، طاهری در جلسه بررسی مشکلات معدنکاران خوی در این شهرستان اظهار داشت: با هدف تامین زیرساختهای معدنی در بخش فرآوری معدنی، مجو ز تاسیس 5 واحد بزرگ فرآوری سنگهای تزئینی با ظرفیت یک میلیون متر مربع برای هر واحد صادر شده است .
معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: این مجوزها از محل بند الف معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آذربایجان غربی صادر شده و متقاضیان می توانند از تسهیلات دولتی هم برای تاسیس واحدها استفاده کنند .
طاهری خروج سنگهای تزئینی از آذربایجان غربی را یکی از دغدغه های اصلی مسئولان ارشد استان و فعالان بخش معدن عنوان کرد و افزود : با تاسیس این واحدها بخشی از مشکلات حوزه معدن رفع و ارزش افزوده سنگهای تزئینی نصیب خود استان خواهد شد .
این مقام مسئول گفت: از مجموع 275 فقره پروانه اکتشاف صادر شده برای فعالیتهای معدنی در آذربایجان غربی 127 مورد مربوط به سنگهای تزئینی از جمله گرانیت ، دولومیت ، تراورتن ، مرمر ، گنگلومرا و بازالت است .
وی تعداد معادن فعال آذربایجان غربی را 260 فقره عنوان و اضافه کرد: در این معادن 5 هزار و 800 نفر مشغول به کار هستند .
عماری فرماندار خوی هم در این جلسه ایجاد اولین شهرک سنگ استان در خوی را از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اعلام کرد و گفت: مقدمات ایجاد این شهرک در 50 هکتار زمین فراهم شده و بزودی علمیات اجرایی آن آغاز می شود.
آذربایجان غربی علاوه بر کسب رتبه سوم مواد معدنی و رتبه پنجم معادن کشور به دلیل نگه داشتن بیش از 80 نوع سنگ تزئینی قطب سنگهای تزئینی در ایران به شمار می رود.

نبود واحدهای فرآوری سنگهای تزئینی باعث شده این سنگها با قیمت بسیار ناچیز برای فرآوری به استانهای دیگر منتقل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار