گزارش پانا از جلسه شورای شهر تهران؛

ابهامات مالی در شهرداری/پیشنهاد تشکیل کمیته مبارزه با فساد در پایتخت

خبرگزاری پانا: ولی الله شجاع پوریان در چهارمین نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر پیشنهاداتی را برای کاهش فساد در کلانشهر تهران ارائه کرد و گفت: تشکیل کمیته مبارزه با فساد در کلانشهر تهران با محوریت شورا بر سایر نهادهای نظارتی ضرورت دارد، این کمیته می تواند با فراخوان از کلیه شهروندان تهرانی از طریق دیگر اسناد و مدارک دال بر فساد مجموعه ها را بررسی کند.

کد مطلب: ۳۰۰۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، ولی الله شجاع پوریان در چهارمین نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر (ص) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: به رغم تاکیدات چند باره رهبر انقلاب و ناخرسندی شدید ایشان از کم کاری در عرصه مبارزه با مفاسد، نه تنها رشد این پدیده شوم در کشور کاهش نیافته بلکه هر روز اخبار تازه ای جامعه ایرانی را مبهوت و شوک زده می کند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به وظیفه شورا درخصوص پدیده فساد در حوزه مسئولیتشان خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده فساد و رانت خواری نباید تحت الشعاع دسته بندی های سیاسی و جناحی قرار گیرد. شاید فردی با ظاهر اصلاح طلب و اصولگرا به ویژه خواری و بده بستان های فسادآلود روی آورد ولی در حقیقت این فرد نه باور اصلاح طلبی دارد نه اصولگرایی بلکه فردی فرصت طلب و منفعت جو است. از این رو خط قرمز تمام دلسوزان انقلاب با هر گرایش سیاسی باید مبارزه با فساد مالی و عدم سکوت در برابر دست اندازان به بیت المال و حقوق عمومی باشد.
وی ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران با اعتبارات گسترده هزاران میلیارد که به تنهایی به اندازه چندین وزارتخانه گردش مالی دارد با وجود خدمات فراوانی که در سال های اخیر به شهروندان تهرانی ارائه کرده اما از مساله فساد مالی رنج می برد.
شجاع پوریان ادامه داد: نحوه واگذاری برخی پروژه های عمرانی و زیرمجموعه های درآمد زا از جمله سالن ها، زمین های ورزشی، استخرها، مجموعه های فرهنگی درمانی و سراهای محله به شخصیت های حقیقی و حقوقی بدون رعایت تشریفات قانونی و با قیمت های نازل و فقدان شفافیت کامل از جمله این موارد است که شورای شهر با تکمیل کارگروه ویژه ای به بررسی این موارد بپردازد.
پیشنهاد تشکیل کمیته مبارزه با فساد در کلانشهر تهران
عضو شورای شهر تهران همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته مبارزه با فساد در کلانشهر تهران با محوریت شورای شهر بر سایر نهادهای نظارتی را مطرح کرد و توضیح داد: این کمیته می تواند با فراخوان از کلیه شهروندان تهرانی از طریق دیگر اسناد و مدارک دال بر فساد مجموعه ها را بررسی کند. بررسی مجوزهای ساخت و ساز و فروش تراکم عملکرد کمیسیون ماده 100 و غیره می تواند بخشی از عملکرد این کمیته باشد.
وی بررسی گزارش حسابرسی و صورت های مالی سازمان ها و شرکت ها و مجموعه های مختلف شهرداری را دارای ابهامات و اشکالاتی دانست و درخواست کرد دیوان محاسبات شهری تشکیل و به دنبال استقرار سیستم کارآمدها در حوزه حسابرسی و بررسی مالی در شهرداری باشیم.
شجاع پوریان فقدان خزانه داری کل در واحد با هدف تمرکز دریافت ها و پرداخت ها را از مشکلاتی که زمینه ساز تخلفات در شهرداری است دانست و افزود: برای جلوگیری از بروز سو استفاده احتمالی خزانه داری کل در شهرداری ایجاد شود همچنین نحوه ارتباطات و تعامل اعضای شورا با مدیریت شهری و شهرداری مورد ارزیابی قرار گیرد و موارد خلاف قانون بررسی شود.
وی در ادامه پیشنهاد کرد که اعضای شورا داوطلبانه لیست اموال و دارایی های خود را قبل و بعد از نمایندگی ارائه کنند.
شجاع پوریان همچنین درخواست کرد برای کاهش فساد و رانت خواری آزادی گردش اطلاعات و رسانه های آزاد پرسشگر و مستقل وجود داشته باشد و امکان دسترسی رسانه ها به اسناد و مدارک مالی در شهرداری فراهم شود، وی درخواست کرد خبرنگاران بتوانند در تمامی جلسات شورا حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار