مدیرکل سابق زندان‌های فارس:

جمعیت کیفری زندان‌ها، محصول عملكرد مدیران است

خبرگزاری پانا: مدیرکل سابق زندان‌های فارس گفت: آمار جمعیت کیفری زندان‌ها و پرونده‌های ورودی به دادگستری‌ها، محصول سیاستگزاری و عملكرد مدیران در جامعه است.

کد مطلب: ۲۹۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، موسی احمدی در آیین تودیع و معارفه مدیران كل زندان‌های فارس بیان كرد: در نظام زندانبانی اسلامی پر رنگ ‌ترین کارکرد زندان، اصلاح و تربیت زندانی است.
مدیرکل سابق زندان‌های فارس با بیان اینكه هیچ عقل سلیمی ضرورت زندان را انکار نمی‌کند، افزود: از زندانی شدن افراد استقبال نمی‌‌كنیم اما باید واقعیات را پذیرفت.
احمدی خانواده زندانیان را قربانی اصلی جرم و محكومان واقعی دانست كه با حكم نانوشته رنج زیادی را تحمل می‌كنند و ادامه داد: با وجود تلاش‌های زیاد برای آزادی زندانیان اما هیچ دستگاه متولی مستقلی برای حمایت از آنها وجود ندارد.
وی با بیان اینكه تنها در 13 حوزه از 47 حوزه قضایی فارس زندان وجود دارد و در دو حوزه دیگر دو بازداشتگاه به زودی بهره‌برداری خواهد شد، خاطرنشان كرد: علی‌رغم مشكلات مالی در سال گذشته بیش از 18 هزار متر به فضای مسقف زندان‌ها اضافه شده است.
مدیرکل سابق زندان‌های فارس عنوان كرد: زندان نورآباد نیز در حال واگذاری به پیمانكار است و برای انتقال زندان عادل آباد با قرارگاه خاتم قرارداد 200 هكتاری منعقد كرده‌ایم.
احمدی گفت: با وجود فعالیت‌های انجام شده هنوز کارهای زیادی در استان مانده که باید انجام شود.
مدیرکل سابق زندان‌های فارس به تغییر نگرش و روش‌های تربیتی نسبت به زندانیان اشاره و و اضافه كرد: مباحثی مانند؛ سوادآموزی، ارتقای تحصیلی، آموزش و حفظ قرآن، حرفه‌آموزی، ورزش و کلاس‎های مذهبی در زندان‌های استان در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار