بیش از 23 هزار تن کیوی از مرز آستارا صادر شد

خبرگزاری پانا: مدیرجهاد کشاورزی بندر آستارا از صادرات 23 هزار و 887 تن کیوی در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۹۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ایرج شیارکار گفت: امسال به علت مساعد بودن نسبی شرایط جوی ، میوه کیوی در آستارا در حد مورد انتظار و با کیفیت قابل قبول تولید و صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه 480 هکتار از سطح باغ های شهرستان اختصاص به کشت کیوی دارد ، افزود: از فروردین تا پایان آذرماه امسال 23 هزار و 887 تن کیوی از مرز آستارا به روسیه ، اوکراین و سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر شده است.

وی ارزش اقتصادی این میزان کیوی را 358 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در 9 ماه سال گذشته نیز 23 هزار و 482 تن کیوی از مرز زمینی گمرک آستارا به کشورهای خارجی صادر شد.

شیارکار در ادامه اضافه کرد: کارشناسان باغداری مدیریت جهاد کشاورزی آستارا در همه ایام سال آماده هرگونه همکاری با باغداران کیوی در زمینه توجیه فنی و جلوگیری از خسارت آفت ها هستند.

وی توزیع سم ، کود ، ارائه خدمات فنی و مهندسی باغبانی و ارایه تسهیلات بانکی برای احداث مخزن آبیاری را از مهمترین خدمات جهاد کشاورزی آستارا برای باغداران این منطقه عنوان کرد.

کشت کیوی در غرب گیلان از دهه 70 رواج یافت و با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در دهه 80 نیز برخی شالیکاران با تغییر مزرعه خود به باغ کیوی به تولید این میوه روی آرودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار