سردار صفوی: نیروی انتظامی باید مردم‌مدار باشد

خبرگزاری پانا: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر حکومتی تامین امنیت، رفاه و آسایش ملت و پیشرفت و آبادانی کشور و حفاظت از اصول و ارزشهای نظام سیاسی حاکم است.

کد مطلب: ۲۹۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار سرلشکر صفوی در مراسم اختتامیه همایش مدیریت دانش و پلیس دانش بنیان افزود: این امنیت پایدار سه عامل اساسی دارد که عامل نخست آن نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه "ناجا امروز به یک نیروی قدرتمند و دانش‌بنیان تبدیل شده است"، گفت: در جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی بزرگترین ماموریت را بر عهده دارد که همان تامین امنیت داخلی کشور و امنیت مرزها، جاده‌ها، روستاها، شهرها و حتی افراد جامعه است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: دولت‌ها موظفند متناسب با طول مرزها، تعداد همسایگان، وسعت سرزمینی، پراکندگی جمعیت، انواع تهدیدها و جرایم جدید در فضای سایبری، نیروی انتظامی را ساماندهی، تجهیز، پشتیبانی و تقویت کنند. بنابراین لازم است این سازمان از تکنولوژی، تجهیزات روز دنیا و نیروی انسانی متعهد و با انگیزه برخوردار باشد.

وی یادآور شد: کشور ما از تنوع جغرافیایی و مرزهای طولانی، وسعت و جمعیت بالایی برخوردار است. همچنین عدم ثبات سیاسی برخی کشورهای همسایه و عدم کنترل برخی کشورهای همسایه بر مرزهای خود منجر شده تا فشار زیادی بر کشور جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی وارد شود.

صفوی به افزایش جمعیت شهری و آمار جمعیت از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت شهری جرایم در شهرها نیز افزایش پیدا می‌کند و از طرفی افزایش مشکلات اقتصادی نیز منجر به ناامنی می‌شود. بنابراین لازم است نیروی انتظامی متناسب با جغرافیای طبیعی، سیاسی و اقتصادی نقشه جامعی برای چشم‌انداز ایران 1404 طراحی کند تا شاهد امنیت پایدار در کشورمان باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود بر لزوم بهره‌وری و بکارگیری نیروی انتظامی از دانش، علم و تکنولوژی جدید تاکید کرد و گفت: طراحی نقشه جامع بر اساس دانش، منجر می‌شود تا نیروی انتظامی قدرت پیشگیری و پیش‌بینی از ناامنی‌ها را به دست آورد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: هر استان ما باید متناسب با جغرافیای طبیعی و انسانی و فرهنگی استان خود یک نقشه کلان داشته باشد و ما باید تنوع قومیت‌ها و فرهنگها و نرخ رشد جمعیت و نرخ بیکاری را در نظر بگیرم تا بتوانیم پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم استان‌ها باشیم. اگر نرخ بیکاری در استان بالا رفت، مدیریت سیاسی استان ضعیف می‌شود و اگر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و سیاسی غیرصحیح باشند، ممکن است تبعات امنیتی داشته باشد.

صفوی با بیان اینکه "سرمایه‌گذاری زیرساختی در استان موجب ایجاد آرامش و امنیت در استان است"، تصریح کرد: اگر این نقشه کلان در هر استان بر اساس دانش تهیه شود، ما قدرت پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث و ناامنی را به دست خواهیم آورد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه "نیروی انتظامی باید مردم‌مدار باشد"، افزود: مردم هوشمند ما نیز باید در تامین امنیت با ناجا مشارکت داشته باشند؛ چراکه بدون همکاری مردم با ناجا، امنیت پایدار ایجاد نمی‌شود. در سایه حمایت دولتمردان، قوه قضائیه و مقننه و مردم، نیروی انتظامی می‌تواند امنیت پایدار را در تمام کشور از مرزها تا شهرها تامین کند.‏

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار