مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با

60 مدرسه جامع محیط زیستی سال آینده افتتاح می شود

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدارس جامع محیط زیستی از سال تحصیلی 95-94 با 60 مدرسه فعالیت خود را آغاز می کنند و پس از رفع نواقص در کل کشور تسری پیدا می کند.

کد مطلب: ۲۹۱۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد درویش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت : اسفند ماه سال گذشته آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست تفاهمنامه ایامضا کردند و بنا شد تا آموزش و پرورش 56 هزار نفر از معلمان خود را در اختیار ما قرار دهند تا آموزش های محیط زیستی کسب کنند .

وی افزود: معلمان پس از کسب دوره های مختلف در زمینه محیط زیست می توانند این آموزش ها را به دانش آموزان منتقل و آنها را نسبتبه این مسئله آگاه کنند تا شاهد خشونت علیه منابع طبیعی کشور نباشیم.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای این کار یک بانک اطلاعاتی و هسته مشورتی متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش به همراه برخی از نخبگان و صاحب نظران این حوزه تشکیل شده است .

وی با بیان اینکه در این هسته مشورتی قصد داریم منشور و شیوه نامه مدارس محیط زیستی را تصویب کنیم گفت: به تدریج قصد داریم تا فهم امسائل محیط زیستی را در آموزش و پرورش وارد کنیم .

درویش یادآورشد : این طرح از سال تحصیلی 95-94 آغاز می شود که ایران را به 5 منطقه آب و هوایی هیرکانی ، ارسباران ، زاگرس ، خلیج فارس و عمانی و ایران و تورانی تقسیم می کنیم و در هر مقطع 10 مدرسه و در تهران نیز 10 مدرسه یعنی 60 مدرسه را انتخاب می کنیم.

وی گفت: پس از گذشت یکسال به طور آزمایشی همه مشکلات و مسائل آن را برطرف می کنیم و نقاط قوت طرح را تقویت خواهیم کرد که به تدریج این مدارس جامع محیط زیستی در کشور تسری پیدا می کند .

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دنبال این نیستیم که چند مدرسه مدرن راه ندازی کنیم بلکه قصد داریم تا فهم محیط زیستی در کشور حاکم شود و باید همه مدارس از این آموزش ها بهره مند شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار