فرماندار شهرستان اردبیل خبر داد

اجرای طرح هادی در 60 روستای اردبیل

خبرگزاری پانا:فرماندار شهرستان اردبیل گفت: طرح هادی روستایی در 60 روستا در این شهرستان اجرایی شده است.

کد مطلب: ۲۹۰۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جوادپاریاد زنجانی در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن استان، معاونان بنیاد و رئیس بنیاد مسکن شهرستان اردبیل، همچنین کارشناسان و معاونان فرمانداری اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با سقف فردی 15 میلیون تومان و کارمزد پنج درصد در روستاهای این شهرستان به متقاضیان واجدالشرایط اعطا می‌شود.

وی از تمامی دهیاران، شوراها و بخشداران خواست: در خصوص این تسهیلات ارزان‌ قیمت که دولت در اختیار مردم گذاشته است اطلاع‌رسانی انجام دهند تا در جهت بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی مردم از آن استفاده کنند، این امر موجب مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله می‌شود.

فرماندار شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه محلات اطراف شهر از جمله گلمغان، ملاباشی، ملایوسف، شیخ کلخوران و نیار نیز فرصت استفاده از این تسهیلات بانکی را دارند، افزود: افرادی که متقاضی استفاده از تسهیلات هستند با اخذ پروانه از شهرداری می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند؛ همچنین مقرر شده شهرداری نیز با ارائه تمهیداتی از قبیل تخفیف در پروانه به روند اجرایی و سرعت بخشیدن به ساخت و ساز کمک کند.

پاریادزنجانی با اشاره به اینکه بنا بر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این تسهیلات به هر تعداد که لازم باشد تامین و ارائه خواهد شد، گفت: تاکنون یک‌هزار و 861 مورد تسهیلات با اعتباری بالغ بر 84 میلیارد تومان در این شهرستان اعطا شده و به طور میانگین 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی اردبیل مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع 151 روستای بالای 20 خانوار 115 روستا دارای طرح هادی روستایی هستند، ادامه داد: در باقی روستاها نیز این طرح در دست مطالعه بوده و تا پایان سال 94 انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه هم‌اکنون طرح هادی روستایی در 60 روستای این شهرستان اجرا شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته اعتبار کمی برای طرح‌های هادی در روستاها پرداخته شده بود؛ ولی با تخصیص مناسب اعتبار با رقم حدود پنج میلیارد تومان این طرح در تعداد دیگری از روستاها از محل اعتبارات استانی، ماده 180 حوادث و اعتبارات ملی عملیات اجرایی طرح هادی روستایی انجام می‌شود.

پاریادزنجانی از همه روستاییان خواست از فرصت استفاده از تسهیلات مسکن که با درصد بسیار پایین ارائه می‌شود، در راستای بهسازی، مقاوم‌سازی و یا ساخت مسکن خود استفاده کنند.

در این جلسه همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گزارشی از روند اجـــرای طرح‌های هادی در روستاها و همچنین تسهیلات ارائه شده در بخش مسکن روستایی ارائه داد و خواستار همکاری مردم در اجرای پروژه‌های بنیاد مسکن در روستاها شد.

احمد حاج علیزاده پیشنهاد کرد: اعتبارات دهیاری‌ها در روستاهایی که طرح‌های بنیاد مسکن اجرا می‌شود هدایت شود تا از این اعتبارات نیز به طور مناسب استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار