تزریق خون دوباره ای به رگ های تئاتر خصوصی

تماشاخانه پرویز فنی زاده افتتاح شد

تماشاخانه استاد پرویز فنی زاده در راستای تحقق تئاتر خصوصی شب گذشته با حضور دنیا فنی زاده دختر این بازیگر برجسته و جمعی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون افتتاح شد.

کد مطلب: ۲۸۹۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، تماشاخانه استاد پرویز فنی زاده شنبه 15 آذرماه توسط خسرو حکیم رابط به طور رسمی آغاز به کار کرد. وی در این مراسم که از ساعت 19 و 30 دقیقه آغاز شد هنگام بریدن روبان افتتاح بیان داشت: در روزگاری که عده ای زبان ها را می برند ما برای گشودن درهایی این روبان را می بریم.

دنیا فنی زاده دختر مرحوم پرویز فنی زاده نیز از دست اندرکاران و مسئولان برگزاری این مراسم و افتتاح چنینی فضای هنری تشکر کرد. ادامه این آیین افتتاحیه با اجرای نمایشی پانتومیم و همچنین تک گویی احمد ارجمندی اولین فیلمساز معلول جهان همراه شد. همچنین قطعاتی موسیقی توسط رسول کرشی نواخته شد. پس از آن شکرخدا گودرزی با نقل خاطره ای از جوانمرد درباره پرویز فنی زاده او را متعلق به نسلی دانست که برای اعتلای تئاتر زحمات فراوانی کشیده اند در حالی که اکنون این هنر با استفاده از رقص و آواز سعی دارد برای مردم پذیرفتنی جلوه کند.
وی خاطرنشان کرد: پرویز فنی زاده بازیگر و هنرمند ماندگار ترین سریال ایرانی یعنی دایی جان ناپلئون است که بسیاری از ما او را در نقش ماندگار مش قاسم با دیالوگ های خاصش به یاد داریم. وی همچنین در دوره ای به فعالیت هنری خود ادامه داده است که تئاتر یک برند بود و اتیکت داشت. در حالی متاسفانه چنین فضایی امروز در این هنر وجود ندارد.
محمد ساربان دیگر هنرمند حاضر در سالن نیز اشاره کرد: مرحوم فنی زاده در هنر یکی است. او بازیگری خلاق و بداهه پرداز بود و زمانی که توانست جایزه بز بالدار را بعد از اولین تجربه سینمایی اش در فیلم رگبار از آن خود کند همه به توانایی او پی بردند.
وی افزود: همچنین باید از بازی خوب او در نقش کوتاهی از فیلم سینمایی "تنگسیر" که بعدها به عنوان الگویی برای این هنر تبدیل شد، یاد کنم.
در این مراسم که با صحبت های مهدی علی نژاد مدیریت تماشاخانه استاد فنی زاده ادامه یافت، هنرمندان دیگری همچون بیژن شکرریز، اتابک نادری، محمدعلی سجادی، احسان حاجی پور، رویا بختیاری، زهرا اویسی و... حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار