قائم مقام وزیر نیرو در گفت و گو با پانا اظهار کرد:

صدور خدمات فنی آب و برق به ارزش 4,6 دهم میلیارد

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو رتبه نخست صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارد و هم اکنون 88 پروژه به ارزش 4 میلیارد و 600 میلیون تومان در حوزه آب و برق در کشورهای مختلف در دست احداث دارد.

کد مطلب: ۲۸۹۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل محصولی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با بیان اینکه خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق کشورمان به بیش از 41 کشور جهان صادر می شود، افزود: توانمندی لازم در ارائه خدمات فنی و مهندسی هم اکنون در بین شرکت های فعال حوزه آب و برق ایرانی در حدی است که می توانند این خدمات را به بسیاری از کشورها صادر کنند.

وی در تشریح عرصه خدمات فنی و مهندسی در حوزه آب و برق، عنوان کرد: سد سازی، ساخت نیروگاه از جمله عمده خدمات اثر گذار است که با تلاش مهندسان کشورمان هم اکنون در سد سازی تا 95 درصد خودد کفا شدیم.

قائم مقام وزیر نیرو در ادامه تصریح کرد: هم اکنون بخش عمده نیازهای کشور در حوزه ساخت سد را تأمین کردیم و به دنبال تأمین نیازهای توسعه ای خود هستیم و توانمندی های فعلی را برای ارائه خدمات به کشورهای همسایه مورد بهره برداری قرار می دهیم تا به این واسطه شرکتهای خصوصی طرف قرارداد به خودکفایی نسبی دست یابند.

محصولی تصریح کرد: توسعه صادارت در حوزه برق و ساخت نیروگاه و سدها همزمان باعث افزایش درآمدهای صادرات غیر نفتی می شود و این مهم تبعاتی چون کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت را خواهد داشت.

وی از اجرای 220 پروژه صنعت آب و برق توسط مهندسان ایرانی در 41 کشور خبر داد و افزود: این پروژه ها توسط 46 شرکت ایرانی به اتمام رسیده است و درآمدی معادل یک میلیارد و ششصد میلیون دلار ماحصل اجرای این پروژه ها بوده است.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: اکنون حدود 88 پروژه در دست احداث و اجرا در کشورهای مختلف موجود هست با ارزش ریالی 4 میلیارد و 600 میلیون تومان که علاوه بر آن بیش از 40 پروژه هم در حال مذاکره و بررسی وجود دارد.

محصولی یادآور شد: در سالهای اخیر بنابر اعلام سازمان توسعه تجارت که اعلام آمار رسمی در بحث صادارت خدمات فنی و مهندسی را در وظایف خود دارد، حوزه آب و برق وزارت نیرو 92 درصد از صادرات فنی و مهندسی غیر نفتی را بر عهده داشتند.

وی افزود: در سالهای اخیر اغلب وزارت نیرو رتبه نخست صاردرات خدمات فنی و مهندسی را کسب کرده است که تماما با واگذاری های اصل 44 محقق شده است و در این مسیر وزارت نیرو در صدصد توسعه خدمات قنی و مهندسی بوده است و رتبه نخست را از آن خود کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار