با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر فارس و دانشگاه علوم پزشکی شی

تلفیق و ارائه آموزش های سلامت، بهداشت و امداد و نجات در استان فارس

خبرگزاری پانا: با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعیت هلال احمر استان فارس با هدف ارتقاء سطح آگاهی بهداشتی و دانش و مهارت امدادی گروه های هدف دو مجموعه، از این پس آموزش های سلامت و امداد و نجات به صورت هدفمند و توامان به عموم فراگیران جامعه ارائه خواهد شد.

کد مطلب: ۲۸۹۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: تامین سلامت جامعه نه تنها به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد بلکه سایر بخش های توسعه از جمله جمعیت هلال احمر نیز در این امر دخیل است.
فیض اله جعفری با بیان اینکه دستیابی به هدف مذکور بدون دخالت مردم امری اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: با مشارکت و دخالت مردم می توان نیازهای جامعه را شناخت و برای تامین آن برنامه ریزی نمود و طرح اجرایی نوشت و با تکیه با این نیروها، دوام و استمرار آن را ضمانت کرد. جعفری افزود: در راستای ترویج مفاهیم سلامت، توسعه رفتارهای سالم، توانمند سازی و حساس نمودن جامعه برای حفظ سلامت خود و خانواده و نیز قبول مسئولیت های فردی و اجتماعی در برابر محیط زیست و اجتماع، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعیت هلال احمر استان فارس تفاهم نامه ای در زمینه آموزش مشترک برای ارتقای سطح آگاهی بهداشتی، امدادگری و نجات منعقد می نمایند. وی ارتقاء سطح آگاهی داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر در زمینه مسائل بهداشت و سلامت و نیز افزایش سطح آگاهی داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی در خصوص دانش و مهارت مقدماتی امداد و نجات را مهمترین هدف این تفاهم نامه دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب در انتقال مفاهیم آموزشی در حوزه سلامت، بهداشت و امداد و نجات، جذب داوطلبان سلامت و متخصص ادارات به عنوان داوطلبان هلال احمر و ارائه مفاهیم امدادگری و نجات به آنها و متقابلا جذب داوطلبان هلال احمر به عنوان داوطلب سلامت و ارائه مفاهیم مربوطه در قالب مجموعه آموزشی به آنها، دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
مسئول آموزش سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: این تفاهم نامه گامی در جهت فراگیری آموزش های بهداشتی و امدادی و تحقق شعارها و اهداف مهم جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی یعنی "هر خانواده یک امدادگر" و "هر خانواده یک مراقب سلامت" می باشد. دکتر کریمی اعضای جوان و داوطلب و مربیان امداد و کمک های اولیه جمعیت هلال احمر، داوطلبان متخصص ادارات، داوطلبان سلامت محلات و خانواده های تحت پوشش آنها ، مربیان داوطلبان سلامت و مسئولان مشارکت مردمی شهرستان های استان فارس را گروه هدف این تفاهم نامه عنوان کرد و بر تدوین بسته های آموزشی تلفیقی بر اساس منابع موجود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعیت هلال احمر فارس در زمینه های مسائل بهداشتی و اصول مقدماتی امداد و کمک های اولیه و نیز انتشار مشترک آنها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار