رئیس اداره بهزیستی خمین به پانا خبر داد:

برگزاری یک دوره مسابقه ویلچررانی به مناسبت هفته معلولین در خمین

خبرگزاری پانا: رئیس اداره بهزیستی خمین از برگزاری یک دوره مسابقه ویلچررانی به مناسبت هفته معلولین در ورزشگاه 22 بهمن این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۲۸۸۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

خانجانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، گفت: هدف از برگزاری این مسابقه فراهم کردن زمینه مشارکت های اجتماعی معلولین می باشد و با توجه به اینکه خمین شهر بدون مانع است باید از فرصت های برابر اجتماعی جهت خرید و انجام امورات اداری و ورزشی استفاده نمایند.
وی افزود: همچنین در روز پنجشنبه هفته جاری جشن بزرگ خانواده معلولین خمین در سالن کوثر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد که در این جشن با تشکیل شورای اداری و با شعار تکریم معلولین در خدمت معلولین شهرستان هستیم و در حاشیه آن نمایشگاه دستاوردهای معلولین موفق دائر خواهد شد و از آنها در زمینه های قرآنی،کار آفرینی، ورزشی، فرهنگی و ادبی تقدیر خواهد شد.
رئیس اداره بهزیستی خمین با تاکید بر اینکه بهزیستی در مناسب سازی محیط فیزیکی معلولین و سالمندان مطالبه گر است اظهار داشت: به دلیل نبودن بودجه کافی و نیروی انسانی شهرداری و فرمانداری باید در طراحی مبلمان شهری، پارک ها، معابر و میادین نکات مورد نظر بهزیستی را طبق استاندارد اجرا نمایند.
خانجانی بیان کرد: مناسب سازی برای معلولین یعنی اصلاح ساختاری محیط فیزیکی و ایجاد محیط بدون مانع به نحوی که معلولان و سالمندان به آسانی بتوانند به تنهایی و بدون کمک به امکانات عمومی محیط اطرافشان دست یابند.
وی با اشاره به اینکه برخلاف تصور همگان مناسب سازی اماکن و معابر شهری و وسایل نقلیه عمومی صرفاً ویژه معلولین و جانبازان نمی باشد ابراز داشت: امروزه برای زنان باردار، سالمندان، کودکان و کلیه اقشار آسیب پذیر جامعه و یا هر فردی که به علت مشکلات جسمی و روحی قادر به حضور در جامعه نمی باشد مناسب سازی صورت می گیرد.
رئیس اداره بهزیستی خمین گفت: برداشت موانع فیزیکی جهت حضور مستقل فرد ناتوان تعریف ساده ای از مناسب سازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار