مدیر کل کتابخانه های استان مرکزی خبر داد:

اهداء 12هزار کتاب در قالب طرح ˝اهداء کتاب، انفاق فرهنگی˝در استان مرکزی

خبرگزاری پانا: مدیر کل کتابخانه های استان مرکزی از اهداء بیش از 12 هزار کتاب در قالب طرح ˝اهداء کتاب، انفاق فرهنگی˝ در استان مرکزی خبر داد.

کد مطلب: ۲۸۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد حسین مطیعی در آئین تقدیر از کتابداران کتابخانه های استان مرکزی در کانون امام خمینی(ره) اراک، افزود: این طرح از جمله طرهایی است که امسال برای نخستین بار در هفته دولت در استان اجرا و مقرر شد طی چند مرحله در استان اجرایی شود.

وی بیان کرد: بحث فرهنگ اهدا کتاب از جمله مباحثی است که باید در استان مرکزی فراگیر شود و خوشبختانه تاکنون این امر میسر شده است.

مدیر کل کتابخانه های استان مرکزی از فعالیت 78 کتابخانه مشارکتی و نهادی فعال در سطح استان مرکزی خبر و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 62 هزار نفر به عضویت کتابخانه های استان مرکزی درآمده اند و از خدمات این اداره کل بهره مند می شوند.

مطیعی همچنین تصریح کرد: استان مرکزی در سالجاری نسبت به سال گذشته با فضای فرهنگی تری در ارتباط با کتاب و کتابخوانی روبرو بوده است که ارائه راهکار و همکاری مقامات استانی موجب محقق شدن این امر شده است.

وی اضافه کرد: نگاه فرهنگی مسئولین استانی نیز موجب شد تا کارهای ارزشمندی همچون آغاز به کار کتابخانه مرکزی که از جمله کتابخانه های ارزشمند کشور به حساب می آید صورت گیرد.

مدیر کل کتابخانه های استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت کتابخانه مرکزیبا زیربنای 18 هزار و 500 متر از ابتدای نیمه دوم سالجاری آغاز شده و طی 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.

مطیعی در ادامه بررسی شاخص های کتابخانه های استان مرکزی را از جمله اولویت های کاری این اداره کار عنوان کرد و ابراز داشت: امید است با اجرای این هدف خلاهای موجود این اداره کل برطرف شود.

وی اظهار داشت: بحث تهیه اطلس کتابخانه ها نیز از جمله مواردی است که با پیگیری بسیاری صورت گرفته که به کمک آن اطلاعات موجود تاریخچه کتاب و وضعیت کتاب های موجود در استانه ا مشخص می شود.

در این آئین از 30 کتابدار نمونه استان مرکزی تقدیر به عمل آمد؛ 24 تا 30 آبان ماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار