آغازطرح توزیع شیر در مدارس استان كرمان

خبرگزاری پانا: باحضور مسئولین استان كرمان، طرح توزیع شیر در كلیه مدارس ابتدایی، راهنمایی و مراكز شبانه روزی استان كرمان آغاز و مراسم نمادین این طرح در دبستان شهید سید حسین حسینی ناحیه دو برگزار شد.

کد مطلب: ۲۸۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،در این آیین معاون سیاسی و امنیتی استاندار كرمان ،مدیركل آموزش و پرورش استان کرمان ،معاونین تربیت بدنی و سلامت و آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو،حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی و تنی چند از همكاران اداره كل حضور داشتند .

آیین توزیع شیر مدارس با تلاوت آیاتی چند از كلام ا ... مجید آغاز شد . زمزمه سرود جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، قرائت دیكلمه و سرود و اجرای نمایش نامه با موضوع شیر ، از جمله برنامه های این روز بود .

معاون سیاسی امنیتی استاندار كرمان در آیین طرح توزیع شیر مدارس استان کرمان گفت : شیر غذایی است كامل كه امروز به حمد الله همه نیاز های لبنیاتی كشور در داخل تولید می شوند .

جواد كمالی به اهمیت شیر در سوره ها و آیات قرآن اشاره كرد و گفت : خداوند برای انسان تعیین كرده است كه در بدو تولد دو سال باید شیر بخورد كه این نشان از اهمیت شیر است .

وی افزود : سالانه 30 هزار میلیارد هزینه های بهداشتی و درمانی كشور است كه این بیماریها عمدتاً مال تغذیه ناسالم است .

معاون سیاسی امنیتی استاندار در پایان اظهار داشت : سالم ترین قشر جامعه عشایر هستند كه در سبد غذایی آنها همیشه لبنیات حرف اول را می زند .

ابراهیم شیخ بهائی مدیر كل آموزش و پرورش استان كرمان گفت : 385 هزار نفر دانش آموز استان كرمان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و مراكز شبانه روزی تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار می گیرند .

وی افزود : طرح توزیع شیر یكی از كارهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگزار و وزارت آموزش و پرورش است .

وی تصریح کرد : این طرح در كلیه مدارس ابتدایی و راهنمایی و مدارس شبانه روزی استان كرمان به اجرا در خواهد آمد و 385 هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار می گیرند .

مدیر كل آموزش و پرورش استان در ادامه تصریح نمود، در راستای ترویج سلامت كودكان ، نوجوانان و جوانان در طول سال تحصیلی این طرح اجرا می گردد .

وی در پایان اظهار داشت : در تحول بنیادین ما نیاز به دانش آموزانی داریم كه بدن سالم داشته باشند تا بتوانند در آینده این نظام را در دست گیرند ، زیرا عقل سالم در بدن سالم است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار