قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور:

حمایت از عشایر باید در قالب نظام بیمه ای قرار گیرد

خبرگزاری پانا: قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت:حمایت از عشایر کشور باید در قالب نظام بیمه ای قرار گیرد تا تاثیرگذاری آن به خوبی آشکار شود.

کد مطلب: ۲۸۰۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد حسین صفر پور طاهر در نشست مشترک دست اندرکاران بیمه دام عشایر کشور در شیراز ، تاثیر بیمه دام عشایر در روند فعالیت آنها را بسیار موثر توصیف کرد و بیان داشت:پرداخت تسهیلات به عنوان مشوق به عشایر مولد، پرداخت یارانه به نهاده ها و یا کمک هایی از این دست مقطعی است و تاثیر چندانی در تولید ندارد.
وی بیان کرد: در تجارت جهانی هیچگونه حمایتی مانند حمایت بیمه ای قابل پذیرش نیست ، از این رو باید حمایت ها در نظام بیمه ای به درستی لجاظ شود.
وی افزود:در برنامه توسعه پنجم ارتقا حمایت ها تا 35 درصد ارزش افزوده ترسیم شده در حالی که این میزان هم اکنون به 8 . 15 درصد رسیده است.

صفرپور طاهر ادامه داد: تغییرات اقلیمی در کشور یکی از مسائل جدی است که خسارت های زیادی را به بخش کشاورزی تحمیل کرده است .
وی گفت:در نخستین دهه بعد از انقلاب یکهزار و 810 میلیارد ریال در دهه دوم 100 هزارمیلیاردریال و در دهه سوم (83 تا 93) بر اثر حوادث طبیعی 600 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی کشور وارد شده است.
این مسوول اظهار داشت:افزایش دامنه بیمه در بخش کشاورزی و دامی می تواند از سهم خسارت ها به سرمایه های مردمی بکاهد و اقتصاد عشایر را به مخاطره نیندازد.
وی گفت:ارتقا فرهنگ بیمه ای و توسعه کمی و کیفی سیاست های حمایتی به ویژه پوشش بیمه ای دربخش کشاورزی می تواند در افزایش میزان حمایت از بهره برداران این بخش موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار