مدیر آموزش و پرورش شهرستان سبزوار:
مدارس باید پژوهش محور شوند
خبرگزاری پانا: در نشست اعضای نمایندگان معلمان و انجمن اولیای شورای آموزش و پرورش بر پژوهش محور شدن مدارس تأكید شد.
به گزارش خبرگزاری پانا، در این نشست كه به همت كارشناسی انجمن اولیا و مربیان برگزار شد، بر اجرای بیش تر برنامه های پژوهشی تأكید شد.
دكتر مرتضی بینش هدف از برگزاری این جلسات را مشاركت بیش تر والدین و معلمان در امر آموزش دانست و افزود: دغدغه های معلمان و والدین باید توسط نمایندگان آنان در جلسات شورای آموزش و پرورش منعكس شود.
وی با اشاره به حضور كارگروه های تخصصی در اداره گفت: مشكلات مدارس توسط این كارگروه ها رصد شده و اگر اقدامی صورت نگرفته به لحاظ قانون های وضع شده بود.
وی تصریح كرد: نمایندگان انجمن اولیا و دبیران باید خود را به بدنه ی اولیا و دبیران نزدیك كرده و به صورت ملموس با مشكلات آنان آشنا شده و به انعكاس آن بپردازند.
معاون متوسطه ی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی به برخی ممنوعیات قانونی اشاره كرد و در عین حال تأكید كرد: تشكیل این جلسات و مصوبات آن می تواند به عنوان پیشنهاد به مسیولان استانی و كشوری عرضه شود.
سید رضا خاتم پور جلسات نمایندگان مدیران، معلمان و انجمن اولیا را به نوی NGO خواند و گفت: گروه های علمی می توانند درخواست های خود را در قالب بیانیه و اطلاعیه، مستقیماً به گوش مسؤولان برسانند.
یكی از اعضای انجمن اولیا در شورای آموزش و پرورش با اظهار تأسف از كاهش سطح مشاركت والدین در مدارس گفت: باید زمینه ی مشاركت والدین در مدارس برای كمك های فكری مهیا شود.
مجید عسكری ادامه داد: دانش آموزان بیش از آن كه خود را در مسایل مدرسه درگیر كنند خود را با تكنولوژی روز تلفن همراه درگیر كرده اند.
بنا بر این گزارش؛ در ادامه ی این جلسه؛ نمایندگان انجمن اولیا و نماینده ی دبیران و مدیران در سخنانی به بیان دیدگاه ها و مشكلات موجود پرداختند.
ارسال دیدگاه