استاندار سیستان و بلوچستان:

طرح جمع آوری اتباع خارجی غیر مجاز باید با سرعت بیشتری اجرا شود

خبرگزاری پانا: استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تسریع در روند جمع آوری اتباع غیر مجاز گفت: اتباع خارجی غیرمجاز در کشور بعنوان یک مشکل بزرگ محسوب می شوند و باید از ورود این افراد به کشور جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۲۷۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره روابط عمومی استانداری، حاتم ناروئی در بازدید از اردوگاه مراقبتی زاهدان اظهار داشت: عمده افرادی که بعنوان اتباع خارجی غیرمجاز در کشور دستگیر می شوند از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش هستند.

وی افزود: وجود اتباع غیر مجاز در کشور علاوه بر پیامدهای نامناسب اقتصادی و اخلال در آمارهای كشوری باعث به وجود آوردن اختلالات اجتماعی نیز می‌شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد:یکی از عوامل جلوگیری از برخورد با غیرمجازین موضوع جابه‌جایی آنهاست، در مرزهای کشور اقدامات و کنترل‌‌ خوبی در جهت جلوگیری از ورود غیرمجازین به کشور می‌شود ولی نمی‌توان گفت اصلا فردی به صورت غیر مجاز از مرزها وارد کشور نمی‌شود.

وی بر تشدید کنترل مرزها و معابر ورودی اتباع خارجی غیرمجاز به کشور تاکید کرد و افزود: گستردگی مرز خاکی و آبی استان و همچنین وجود مناطق کوهستانی در مرزهای جنوبی استان موجب شده تا جلوگیری از ورود غیرقانونی افراد به کشور با دقت بیشتری صورت گیرد.

ناروئی از مدیران دستگاه‌های ذیربط خواست تا با تعامل، همكاری و همرا‌هی، زمینه مناسبی را در راستای ساماند‌هی و طرد افراد خارجی غیرمجاز از استان را فراهم كنند.

همچنین در ادامه این بازدید علی شهرکی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان با تاکید بر هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با دو کشور پاکستان و افغانستان گفت: کلیه اتباع خارجی غیر مجاز که توسط فرماندهی مرزبانی و نیروی انتظامی دستگیر می شوند به اردوگاه های مراقبتی در سطح استان انتقال داده می شوند.

وی افزود: افراد دستگیر شده پس از اسکان در اردوگاه ها و انجام مراحل اداری و ثبت اطلاعات اتباع و اثر انگشت آنان در سایت به مجاری مرزی منقل می شوند.

شهرکی اظهار داشت: اتباع افغانی از مرز میلک به مقصد افغانستان و اتباع پاکستانی از مرز میرجاوه ، میل 72 به مقصد پاکستان انتقال داده می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار