معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

کاهش خطای انسانی در سوانح هوایی با پیشرفت مهندسی پرواز

خبرگزاری پانا : مسئول هماهنگی امور استان‌های وزرات راه و شهرسازی گفت: خطای انسانی در مهندسی پرواز باعث بروز مشکل می‌شود که امروزه در دنیا با کامپیوتری شدن امور این گونه سوانح کاهش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۲۷۰۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا احمد مجیدی، مسئول هماهنگی امور استان‌های وزرات راه و شهرسازی در کارگاه آموزشی مدیریت سوانح هوایی که در استانداری برگزار شد، افزود: با اینکه در حوادث جاده‌ای مرگ ومیر زیادی اتفاق می‌افتد، اما سوانح هوایی موجب التهاب زیادی در جامعه می‌شود که این موضوع اهمیت آموزش را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید این باور را به مردم بدهیم که هر لحظه امکان حادثه وجود دارد، اضافه کرد: در سوانح هوایی هر بار تجربه‌های متفاوتی نسبت به قبلی پیدا می‌کنیم که این لزوم آمادگی و داشتن برنامه درست برای این گونه مواقع را آشکار می‌کند.

رئیس کارگروه تخصصی حمل و نقل سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: کسانی که مدیریت سوانح هوایی را برعهده دارند، باید بدانند که چه مدیریتی کمترین تبعات را داشته تا صحنه را مدیریت کنند و علاوه بر آن با سیستم‌های هوایی و جعبه‌های سیاه آشنا باشند.

مجیدی با بیان اینکه برگزاری این کارگاه‌ها تلنگری برای مدیران است، ادامه داد: باید سعی کنیم این دوره‌های آموزشی را بصورت مستمر و در طول سال برگزار کنیم تا شاهد نتایج مطلوب در سوانح و حوادث باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خطای انسانی در مهندسی پرواز می‌ تواند مشکل ساز باشد که این مسئله در دنیا با سپردن به کامپیوتر و پیشرفته شدن، این سوانح را کمتر کرده است.

رئیس کارگروه تخصصی حمل و نقل سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 134 نفر در سوانح هوایی جان خود را از دست دادند، یادآور شد: از این تعداد 977 سرنشین هواپیماهای مسافربری، 867 نظامی و انتظامی و 290 نفر هم در ناو جنگی آمریکا کشته شدند.

منوچهر حبیبی معاون امورعمرانی استاندار در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: آموزش و پیشگیری دو موضوع مهم است که می‌تواند موجب جلوگیری از اتفاقات در حوادث شود.

وی اضافه کرد: باید با برنامه ریزی و شناسایی نقاط ضعف خود در برابر حوادث غافلگیر نشویم که توجه به آموزش لازمه آن است.

حبیبی افزود: در روستاها و شهرها با اجرایی کردن برنامه‌هایی توانستیم بناهایی که فرسوده بوده‌اند را تا حدودی اصلاح کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار