حسین قناعت گفت

همه چیز درفیلم دزد و پری واقعی بود

حسین قناعت؛ کارگردان سینما بیان کرد: درهیچ سکانسی ازفیلم دزدو پری ازجلوه های ویژه استفاده نکردیم وهمه چیزرئال وواقعی است و درهمه قسمت ها سعی کردیم به سمت ساخت اثری فانتزی پیش نرویم.

کد مطلب: ۲۶۹۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

حسین قناعت که درکارنامه فیلمسازی خود تا کنون فیلم‌هایی نظیرزخم شانه حوا، ماجراهای اینترنتی (چای نت) و من و نگین دات کام را به ثبت رسانده است، در بیست وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک به خاطر فیلم دزد و پری، برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان شد. وی درخصوص ویژگی های مهم فیلم دزد و پری برای مخاطبان کودک و نوجوانان خود بیان کرد: درتمام این فیلم سعی ما برآن شد که فیلم نه تنها برای مخاطبان کودک و نوجوان خود جذاب و سرگرم کننده باشد بلکه خانواده های آنها نیز ازتماشای این ژانرازفیلم لذت ببرند.
حسین قناعت درباره اولین اکران فیلم خود درجشنواره فیلم کودک گفت: زمانی که برای تماشای فیلم به سالن رفته بودم به خاطر نشستن درردیف جلووهیجانات و سروصدای زیاد بچه ها در سالن گمان می کردم تعداد صندلی های سالن پر باشد در حالی که این گونه نبود و جز تعدادی انگشت شمار کودک و خانواده های آنها و منتقدان و صاحب نظران شخص دیگری در سالن حضور نداشت که البته پس از این بازخورد متوجه شدم که کودکان به خوبی توانسته اند با فیلم ارتباط برقرارکنند و آنچه را که لازم است به دست آورند.
این کارگردان اظهار کرد: با گذشت زمان و تغییر درجهان، سلایق نیز تغییر می کند و فرزندان ما نیز تحت تاثیر این تغییرات خواسته های متفاوتی نسبت به نسل های پیشین خود دارند. درحالی که درگذشته مخاطب تنها تعداد محدودی کانال دراختیار داشت و در کنارآن بعضی اوقات به سینما برای تماشای فیلم می رفت امروزه با وجود کانال های ماهواره ای و اینترنت ساخت اثر برای مخاطب کودک و نوجوان سخت تر شده است چرا که نگاه های آنها تصویری شده است و بسیار جلوتر از نسل های پیشین از لحاظ فرهنگی حرکت می کنند و به همین خاطر به راحتی نمی توان آنها را در سالن سینما نگاه داشت.
قناعت با بیان اینکه دزدو پری دارای قصه ای کم دیالوگ است که در کنار شادی حائز نکات اخلاقیست افزود: وجود قهرمان در این اثر وریتم تند فیلم که در مجموع حاصل 400 کات در 87 دقیقه فیلم بود به تماشاگر فرصت نمی دهد که حواس خودرا از آن برگرداند اگرچه که لوازم فنی مورد نیاز برای اینکه ریتم کار را آرام تر کنم در اختیار داشتم اما استفاده نکردم.
وی با بیان اینکه غیرازسینمای کودک سینمای دیگری را نمی شناسم اذعان داشت: مخاطب کودک و نوجوان باید فیلم خودرا ببیند و درساخت این نوع از فیلم باید ابتدا به بعد سرگرمی و پس ازآن به ابعادآموزشی و سایرالمان های مهم در آن توجه داشته باشد.
این کارگردان بیان کرد: درهیچ سکانسی ازفیلم ازجلوه های ویژه استفاده نکردیم وهمه چیزرئال وواقعی است ضمن اینکه ازآوازهای بسیار خوبی دراین فیلم استفاده کردیم و درهمه قسمت ها سعی کردیم به سمت ساخت اثری فانتزی پیش نرویم.
وی درخصوص نقش آموزش و پرورش درساخت فیلم های کودک و بهبود وضعیت فیلمسازی در این ژانر گفت: بزرگترین حامی فیلم های کودک و نوجوان آموزش و پرورش می تواند باشد که در صورت حمایت می تواند سینمای کودک را از خاک بلند کند که این نیز باتدابیر و برنامه ریزی هایی در جهت آشنایی و استفاده بیشتر دانش آموزان و خانواده های آنها با سینما امکان پذیراست که موجب می شود سرمایه گذاران و فیلمسازان بسیاری به کار در ژانر کودک راغب شوند.
قناعت درپایان صحبت های خود به اکران فیلم خود اشاره داشت و گفت: هم اکنون درحال پیگیری هستیم تا هرچه سریع تر فیلم را به اکران برسانیم که به جرات می توانم بگویم ازهرسنی که برای تماشای این فیلم به سالن سینما روند از آن استقبال خواهند کرد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار