بزرگترین پروژه برقی پایتخت آماده راه‌اندازی شد

خبرگزاری پانا: شمارش معکوس برای بهره برداری از تاسیسات پست فیروزکوه به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های تامین برق استان تهران و با هدف اتصال همزمان شبکه برق به سه نیروگاه شهید سلیمی نکا، شهدای پاکدشت دماوند و نیروگاه سمنان آغاز شد.

کد مطلب: ۲۶۹۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ایرانی ترین طرح برقی ایران با منظور افزایش پایداری شبکه برق به ویزه در سطخ پایتخت و استان های شمالی کشور تا چند هفته آینده رسما در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

با بهره برداری از تاسیسات پست فیروزکوه به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های تامین برق استان تهران، امکان اتصال همزمان شبکه برق به سه نیروگاه شهید سلیمی نکا، شهدای پاکدشت دماوند و نیروگاه سمنان فراهم می شود.

سید زمان حسینی در تشریح جزئیات بهره برداری از این پروژه جدید برقی، گفت: عملیات اجرایی تاسیسات پست برق 400 به 63 کیلوولت فیروزکوه از سال 87 آغاز شد و قرار بود این طرح عظیم برقی تا پایان سال 90 وارد شبكه برق شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران یکی از دلایل تاخیر در بهره برداری این تاسیسات برقی را کمبود منابع مالی و وجود معارض در محدوده تاسیسات این پروژه برقی عنوان کرد و افزود: این پروژه یکی از مهمترین و بی نظیر ترین طرح های برق منطقه ای است که با اعتبار 40 میلیارد تومان کلید خورده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه این پست با هدف پاسخگویی به نیاز مشتركان برق منطقه فیروزکوه و تأمین برق مورد نیاز دو کارخانه سیمان در منطقه احداث شده است، بیان کرد: یکی از ویژگی های تاسیسات پست برق 400 فیروزکوه اتصال همزمان به سه نیروگاه شهید سلیمی نکا، شهدای پاکدشت دماوند و نیروگاه سمنان است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق در این پست 400 مگاولت آمپر است، تبیین کرد: نیاز فعلی منطقه فیروزکوه تنها 90 مگاولت آمپر بوده كه با تکمیل این پست، توسعه طرح های صنعتی، کشاورزی و گردشگردی در فیروزکوه فراهم می شود.

حسینی با یادآوری اینکه در اجرای چنین طرح هایی انتقال برق از 400 كیلوولت به 230 و سپس به 63 كیلوولت انجام می گیرد، تاکید کرد: در این پروژه، برق به صورت مستقیم از 400 كیلوولت به 63 كیلوولت تبدیل و به مشتركان تحویل می شود كه در ارتقای سطح ولتاژ و كاهش تلفات انرژی تاثیر گذار است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه برقی توسط متخصصان داخلی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: از مجموع 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به طرح 80 درصد از منابع داخلی و 20 درصد از اعتبار دولت استفاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار