رحیمی پیش از عزیمت به قرقیزستان در جمع خبرنگاران:

ایران می‌تواند هماهنگی‌های مناسبی برای تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی ایجاد كند

خبرگزاری پانا: معاون اول رییس جمهور با اشاره به شكل گیری تحولات بنیادین در تعاملات جهانی، گفت: هرروزه پیمان‌ها و همكاری های منطقه‌ای اهمیت بیشتری می یابد و جمهوری اسلامی ایران بعنوان كشوری تأثیرگذار و نقش‌آفرین در معادلات منطقه‌ای وبین‌المللی، می‌تواند ضمن تعاون و همكاری با همسایگان و كشورهای دوست، هماهنگی‌های مناسبی برای تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی ایجاد كند.

کد مطلب: ۲۶۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا رحیمی صبح امروز( سه شنبه) پیش از عزیمت به کشور قرقیزستان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این سفر درپاسخ به دعوت نخست وزیر كشور دوست، جمهوری قرقیزستان و جهت شركت در یازدهمین نشست نخست وزیران سازمان همكاری شانگهای انجام می شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: سازمان همکاری شانگهای با بیش از یك دهه فعالیت و برخوداری از جمعیتی حدود سه میلیارد نفر به تدریج در حال تبدیل به نهادی معتبر و تاثیرگذار در منطقه و نظام بین الملل است.

رحیمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس های شش سال اخیر در سطح مناسبی شركت كرده خاطرنشان کرد: این نشان از تاثیر گذاری و همكاری گسترده ایران با سازمان شانگهای دارد و ما با هر شش عضو اصلی آن یعنی چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان،ازبكستان و تاجیكستان و اعضا ناظر یعنی مغولستان،افغانستان، پاكستان و هند روابط بسیار خوب و رو به گسترشی داریم.

وی همكاری‌های تجاری، اقتصادی و امنیتی را از محورهای مذاکره با نخست وزیران و مقامات كشورهای عضو و ناظر سازمان برشمرد و افزود: با توجه به روابط صمیمانه و راهبردی موجود، امیدواریم در این نشست مناسبات فیمابین بیش از گذشته گسترش یافته و دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای بدنبال داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به شكل گیری تحولات بنیادین در تعاملات جهانی، تصریح کرد: هرروزه پیمان‌ها و همكاری های منطقه‌ای اهمیت بیشتری می یابد وجمهوری اسلامی ایران بعنوان كشوری تأثیرگذار و نقش‌آفرین در معادلات منطقه‌ای وبین‌المللی، می‌تواند ضمن تعاون و همكاری با همسایگان و كشورهای دوست، هماهنگی‌های مناسبی برای تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی ایجاد كند.

رحیمی خاطرنشان کرد: ایران همواره ضمن حمایت از رویكردهای منطقه ای برای حل و فصل مسایل و مشكلات فیمابین، معتقد است كه ظرفیت های بیشماری برای توسعه همكاریها در پرتو همگرایی و ثبات و امنیت منطقه ای وجود داشته و درحال حاضر نیز همكاری های خوبی در زمینه انرژی، ترانزیت و مقابله با تهدیدات تروریستی و قاچاق مواد مخدر وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار