نشست نقدو بررسی فیلم دزد و پری در جشنواره کودک

خبرگزاری پانا : نشست نقدو بررسی فیلم دزد و پری دربیست هشتمین جشنواره کودک و نوجوان برگزارشد

کد مطلب: ۲۶۷۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری،در روز دوم از جشنواره کودک نشست نقدو بررسی فیلم دزد و پری با حضورحسین قناعت(کارگردان)بهزاد فراهانی،رابعه اسکویی،نادر سلیمانی،حمید کاشانی وپارسا شکوری (بازیگر)در سالن فرشچیان برگزار شد.
در لحظات اغازین نشست ،قناعت کارگردان فیلم دزد و پری خاطر نشان کرد:به عقیده ی من سینمای کودک سینمایی است که متعلق به کودک باشد نه در باره ی کودک.
وی ضمن اشاره به این که کودک و نو جوان باید از همین فیلم ها تغذیه کنند،اظهار داشت :خوشحالم از این که کودک درون بزرگسالان حضور در جمع توانسته با این فیلم رابطه ای برقرار کند.
قناعت در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در رابطه با این که چرا فیلم های کودک کمی دور از واقعیت اند ،پاسخ داد:آن واقعیتی که برای یک مخاطب بزرگسال وجود دارد برای یک کودک واقعیت محسوب نمی شود،بنابر این به تصویر کشبدن این واقعیت ها این واقعیت ها بی فایده است.ضمن این که کودک باید لحظات خوشی را در سینما سپری کند.
قناعت در ادامه بیان کرد:من بعد از 5 سال فیلمی در حوزه ی کودک و نوجوان ساختم از این بابت خوشحالم.امید وارم با به کار امدن دولت جدید ،جای کار فراهم شود و این رونده پایان پذیر نباشد.
در ادامه این نشست بهزاد فراهانی گفت:اولین بار است که در سینمای کودک حضور دارم و این به خاطر دوستی چند ساله من با حسین قناعت است.وی با اشاره به این که ضرب آهنگ بسیار خوبی در این فیلم وجود داشت،امید بر آن داشت که این ضرب اهنگ ها در همه ی فیلم ها ی کودک و نو جوان وجود داشته باشد.
در ادامه نشست ،دیگر بازیگر این فیلم رابعه اسکویی ،ضمن تشکر از تمام فیلم سازان کودک و نو جوان گفت:کسی که در حزه کودک و نو جوان کار میکند،از جرات زیادی بهره مند است.و قابل تقدیر است.اسکویی در رابطه با این که کودکان روزی بزرگ می شوند گفت:برای سینمای کودک باید یک چهارچوبی در نظر گرفته شود.
در ادامه حمید کاشانی ،بازیگر این فیلم با اشاره به اولین حضورش در جشنواره فیلم کودک گفت :امید وارم این کارآخرین کار کودک من نباشد .زیرا کار با کودکان بسیار لذت بخش است.
پارسا شکوری بازیگر کودک نقش بهرام نیز در آخر گفت:از این که امروز در میان این جمع هستم بسیار خوشحال و خرسندم و نقشم را بسیا دوست داشتم.
در پایان لازم به ذکر است علاوه بر بازیگران یاد شده در گزارش ،کوروش تهامی ،محمد رضا شریفی نیا ،مجید مظفری ،رضا درستکار ،سعید راد ،سید جواد هاشمی و عبدالله پاکیده حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار