معاون اول رئیس جمهور:

مدرسه سرزنده پناهگاه دانش آموزان است/ معیشت معلمان باید بهبود یابد

خبرگزاری پانا: معاون اول رئیس جمهورگفت: آموزشو پرورش علاوه بر وظیفه ذاتی خود که آموزش است باید در افزایش خلاقیت دانش آموزان و دیگر اهداف خود تلاش نماید.

کد مطلب: ۲۶۲۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش وپرورش پانا: اسحاق جهانگیری در آیین بازگشایی مدارس درسال تحصیلی 93-94 که در مدرسه ابتدایی شاهد حضرت زینب منطقه 5 شهر تهران برگزار شد اظهار داشت: سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای بزرگوار فرهنگی و دانش آموز را گرامی می داریم.
وی افزود: مهرماه اگرچه خبر از پاییز طبیعت می دهد اما در ایران نوید بهار علم ودانش است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: جنب و جوش جامعه ایرانی از مدرسه آغاز می شود و به نوعی می توان گفت شروع زندگی اجتماعی هر فرد از مدرسه رقم می خورد بنابراین سرمایه آینده کشور در مدارس وجود دارد.
وی افزود: استعداد ایرانیان در طول تاریخ به اثبات رسیده است و کشف این استعدادهای درخشان وظیفه آموزش و پرورش است که این یعنی آموزش و پرورش خلاق.

جهانگیری تاکید کرد: باید بدانیم که وظیفه نظام تعلیم و تربیت فقط درس و آموزش رسمی نیست بلکه اهداف دیگری دارد که آنها را هم دنبال می کند.
وی یادآورشد: اول مهرماه و شروع سال تحصیلی شور و نشاطی تازه و تحرک و تحول به جامعه ارزانی می دارد و این که ایرانیان شروع سال تحصیلی را مهم و ارزشمند می شمارند ناشی از فرهنگ غنی آنها است.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس تعالیم دینی هم انسان عالم و مومن از برتری خاصی برخوردار است و همچنین توصیه بسیاری شده است که مسلمانان به دنبال کسب علم و معرفت باشند و از آن خارج نشوند.
وی گفت: البته در سالهای اخیر فلاسفه و دانشمندان غربی به ارزش تسلط بر علم پی برده اند اما باید بدانیم سالها قبل حکیم ابوالقاسم فردوسی چنین گفت، توانا بود هر که دانا بود این یعنی دانایی و علم و معرفت عامل قدرت معرفی می شوند.

سیاستهای کلی علم و فناوری
وی افزود: رهبر معظم انقلاب همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سیاست های کلی علم و فناوری را ابلاغ فرمودند که دانش آموزان و دانشجویان کشور و سایر ارگانهای مسئول و مجلس شورای اسلامی باید بر تنظیم نقشه راه این سیاست تلاش کنند تا زمینه های تحقق آن فراهم شود.
جهانگیری ادامه داد: توسعه همه جانبه کشور بدون توسعه آموزش و پرورش غیرممکن است ، البته ارتقا آموزش و پرورش فقط کار دولت نیست و باید همه در این راستا مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: دولت توانمند خود را در آموزش و پرورش نشان می دهد وجامعه قوی در مدرسه تبلور پیدا می کند.
وی گفت: خط مشترک نظام و مردم در مدرسه شکل می گیرد، بنابراین باید سیاست های امید، اعتدال و تدبیر به ویژگی های اصلی دولت است جز سیاست های اصلی آموزش وپرورش باشد.
معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: مدرسه سرزنده پناهگاه دانش آموزان است .

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در تقویت مدارس و دانشگاه ها تلاش کرده گفت: این کار را ادامه می دهداما اعتبار و بودجه مهمترین دغدغه فرهنگیان و آموزش و پرورش است.

معیشت معلمان
وی ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه ای که برسرتوسعه کشور سایه افکنده قصد داریم تا از منابع محدود خود استفاده ای مطلوب داشته باشیم تامشکل معیشت معلمان را حل کنیم چون معلم باید همه ذهن و توان خود را صرف آموزش وپرورش کند.
جهانگیری گفت: معلم گروه مرجع در افکار عمومی جامعه ما است و باید معیشت آنها بهبود یابد.

وی ادامه داد: دولت هم در بودجه 93 با توجه به همه محدودیتها بودجه سایر وزارتخانه ها را 12 درصد اما بودجه آموزش وپرورش را 20 درصد افزایش داد و سیاست مدرسه محوری را در آموزش و پرورش گسترش داده و امسال هم 250 میلیارد تومان برای انجام امور کیفی به آموزش و پرورش اختصاص داد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم بتوانیم در برنامه ششم توسعه کشور توجه بیشتری به آموزش و پرورش داشته باشیم و سیاست توسعه مشارکت از برنامه های جدی دولت است تا در آینده شاهد اعتلای نظام تعلیم و تربیت باشیم.
وی گفت: نظام رتبه بندی معلمان مراحل نهایی خود را طی می کند و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی به زودی ارائه خواهد شد.

جهانگیری همکاری خانواده ها را با آموزش وپرورش درخواست کرد و افزود: از دانش آموزان عزیز هم می خواهیم به تحصیل و تهذیب نفس بپردازند زیرا آینده باید در دستان باکفایت آنها باشد.
وی گفت: وزیر آموزش و پرورش دلسوز و مهربان است و تلاش بسیار وسیعی برای عملی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: امسال 40 راهکار آن اجرایی خواهد شد همچنین آموزش وپرورش در تحقق خواسته های رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی گذشته مبنی بر زنگ گفت و گو ، انشا فرصت نقد منصفانه و پیگیری پرسش مهر بسیار تلاش کرده است. امیدواریم این تلاش ها مفید و سازنده برای جامعه آینده ایران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار