سفیر ایران در فنلاند: اعضای ائتلاف علیه داعش با نام دوستان سوریه، داعش را به وجود آوردند

خبرگزاری پانا: سفیر ایران در فنلاند با انتقاد از سیاست‌های غرب و برخی همسایگان در قبال تحولات منطقه به خصوص سوریه و عراق تاکید کرد: کشورهای تشکیل دهنده ائتلاف علیه داعش در پاریس کشورهایی هستند که تا دیروز در مجموعه‌ای به نام دوستان سوریه باعث به وجود آمدن داعش شدند.

کد مطلب: ۲۶۰۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سمینار چالشهای داعش با همکاری دانشگاه هلسینکی و مرکز فرهنگی فنلاند و عراق برگزار شد که در این سمینار پژوهشگرانی از عراق و فنلاند از زوایای مختلف به بحث داعش پرداختند.

سید رسول موسوی، سفیر ایران در فنلاند در این سمینار با عنوان معمای إفراط گرایی به سخنرانی پرداخت.

وی اعلام کرد: افراط گرایی ریشه و اساس تروریسم است و تا زمانی که با افراط گرایی برخورد ریشه ای صورت نگیرد تروریسم در صحنه باقی خواهد ماند.

سفیر ایران در فنلاند در ادامه به نظریه های مختلف مطرح شده در خصوص ریشه إفراط گرایی در سه چار چوب متنی ، موقعیتی و راهبردی این بحث را مطرح ساخت که آن چه باعث شکل‌گیری داعش شده است، رقابتهای راهبردی است و منازعه موجود در عراق و خاورمیانه برخورد تمدن‌ها نیست بلکه برخورد راهبردهاست .

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با طرح این نکته که کسانی که مدعی‌اند با کشته شدن بن لادن سرکرده القاعده، این گروهک تروریستی ضعیف شده گسترش افراط گرایی از افغانستان و پاکستان به سوریه و خاورمیانه و شمال آفریقا و پدید آمدن گروه‌هایی چون داعش ، دولت اسلامی ، جبهه النصره ، بوکوحرام و دهها گروه کوچک و بزرگ را چگونه توجیه می‌کنند.

موسوی با اشاره به این که کشورهای تشکیل دهنده ائتلاف علیه داعش کشورهایی هستند که تا دیروز در مجموعه ای به نام دوستان سوریه باعث بوجود آمدن داعش شدند، سیاستهای دوگانه موجود در برخورد با داعش را مورد نقد قرار داده و در سخنرانی خود با کمک گرفتن از آیات قران کریم تأکید کرد که این برداشت افراطی از اسلام أساسا با تفکر قرآنی تعارض دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار