در گفت و گو با پانا مطرح شد:

خط ترانزیتی ایران به غرب افغانستان مزیتی منحصر به فرد در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور

خبرگزاری پانا: مدیرکل توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه‌ تخصصی صنعت، ساختمان و انرژی ایران در غرب افغانستان گفت: با احداث خط ترانزیتی ایران به غرب افغانستان، خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی بیش از پیش تقویت شده و می تواند به مزیتی منحصر به فرد در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور بوجود آورد.

کد مطلب: ۲۵۷۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد

سهراب سلیمی در گفت و گو با پانا در خصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در کشورهای آسیای میانه به ویژه افغانستان توسط شرکت مدیریت رویداد و تجارت آرسا در توسعه صادرات ایران به همسایگان مرزی ایران گفت: توسعه صادرات غیر نفتی با تحقق ترانزیت ریلی و توسعه صنعت نمایشگاهی ایران در افغانستان با آمادگی 150 صادرکننده خدمات فنی و مهندسی ایرانی محقق می شود.

وی بیان کرد : جمهوری اسلامی ایران در حدود 6 هزار قلم کالای صادراتی دارد که از بیش از 8000 صادرکننده که در بانک اطلاعاتی صادرکنندگان کشور ثبت نام شدند تنها حدود 2000 صادرکننده در بخش خصوصی و دولتی در چرخه صادرات ایران حضوری فعال داشته که از این میان 150 شرکت فنی و مهندسی وجود دارد که به عنوان صادرکننده شناخته می شوند .

مدیر کل توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران با اشاره به نقش آفرینی و توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به افغانستان اظهار کرد: محیط افغانستان محیطی آشنایی برای مهندسان و متخصصان ایرانی است و مزیت ژئو پلتیکی دو کشور با توسعه بسترهای صادراتی کشور می تواند به ما در افزایش کاریی صادرات فنی و مهندسی کمک کند.

سلیمی با بیان اینکه نزدیکی مرزها و همجواری ایران با افغانستان مزیتی دیگر برای استفاده از بازار هدف برای توسعه میزان صادرات ایران از مسیر صنعت نمایشگاهی است، افزود: اگر تنها 45 درصد از دوهزار شرکت فعال ایرانی که در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران فعال هستند در نمایشگاه‌‌های حضور پیدا کنند یعنی 150 شرکت صادرکننده خدمات فنی و مهندسی که مسلما می تواند به توسعه صادرات و گسترش روابط اقتصادی امیدوار بود.

وی برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در افغانستان را ابزاری برای بازاریابی و توسعه نقش آفرینی و صادرات بیشتر جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: هیچ صادراتی بدون بازاریابی صورت نمی گیرد به شرطی که بازار هدف هوشمندانه آنالیز شود، به ویژه اینکه افغانستان نسبت به سایر کشور های جهان و منطقه مزیت هم مرزی و هم زبانی را دارد.

مدیر کل توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این نمایشگاه در خواست نمود که به تقاضای بازار هدف دقت کرده و کالاها و خدماتی را به این نمایشگاه ببرند که مورد اقبال عمومی مردم آن کشورها قرار بگیرد.

گفتنی است در این راستا نمایشگاه اختصاصی انرژی ، صنعت و ساختمان جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت مدیریت تجارت و رویداد آرسا در هرات افغانستان از 29 مهر ماه الی 1 آبان ماه و نمایشگاه تخصصی مواد غذایی ایران از 4 الی 8 آذر ماه امسال در تالار جلال الدین محمد بلخی هرات افغانستان برگزار خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار