شهردار شیراز خبرداد:

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح دلگشا اسفند ماه

خبرگزاری پانا: شهردار شیراز گفت: به‌زودی و به شكل كاملا رسمی، عملیات اجرایی حداقل سه پروژه عمرانی بزرگ در نقاط مختلف شیراز، آغاز خواهیم كرد.

کد مطلب: ۲۵۷۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی‌رضا پاك‌فطرت صبح امروز در حاشیه بازدید از پارک کوهستانی شهرک گلستان در منطقه 10، به‌خبرنگاران گفت: پروژه‌های تقاطع سه‌سطحی مطهری- امیركبیر، ادامه زیرگذر گلستان و ادامه بولوار احمدبن‌موسی (ع) در صورت تصویب توسط کمیسیون عمرانِ شورای شهر، امسال آغاز خواهد شد.
وی افزود: البته امسال پروژه‌های متعددی را آغاز كرده‌ایم اما ترجیح این بود كه چراغ خاموش كارهای عمرانی را آغاز كنیم و زمانیكه به مرحله بهره‌برداری رسید، اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.
شهردار شیراز فعالیت عمرانی در كلانشهرها را بسیار دشوار دانست و با بیان اینكه در سال‌های اخیر، تحولی اساسی در حوزه عمران شهری در ابعاد مختلف حادث شده است، گفت: توجه داشته باشیم كه به‌دلیل توسعه ارتباطات و تسهیل دسترسی‌ها به انواع وسایل ارتباطی، شهروندان همواره به‌دنبال مقایسه وضعیت جامعه شهری خود با دیگر نقاطِ درون و حتی بیرون كشور هستند و این موضوع انتظارات را افزایش می دهد
پاك‌فطرت گفت: شاید 10 سال قبل به اندازه امروز مردم از شهرداری و شورای شهر انتظارات مختلف را نداشتند، در گذشته اگر یك زیرگذر، حتی ناقص و با اشكالات مهندسی فراوان، احداث می‌شد، كمتر انتقاد و اعتراضی بود، اما امروز اگر بزرگترین و كیفی‌ترین كارها انجام شود، به‌دلیل افزایش اطلاعات و آگاهی‌ها، انتظارات جدیدی مطرح می‌شود که البته این موضوع بسیار خوب است.
شهردار شیراز با تصریح اینكه در دو سال اخیر تلاش‌های بسیاری برای اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی توسط مجموعه شورا و شهرداری مدیریت و انجام شده است، گفت: شهرداری به وعده‌هایی كه چهارسال قبل داده، عمل كرده است.
پاك‌فطرت در خصوص اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان قصردشت نیز گفت: آمادگی لازم برای اجرای بخشی از این پروژه در قالب یك زیرگذر كه خیابان قصردشت را به خیابان میرزای شیرازی با عبور زیر، متصل كند، وجود دارد، اما باتوجه به حجم تردد موجود در این محور و امكان بروز اختلال‌های فراوان ترافیكی، اجرایی كردن آن ریسك است و شهامت می‌خواهد.

وی گفت: البته با توجه به تجارب كسب شده در سال‌های اخیر، می‌توانیم پروژه‌هایی را در قالب سه شیفت كاری و در فازبندی‌های مختلف اجرایی كنیم و كمترین مشكل هم ایجاد شود.
شهردار شیراز همچنین در خصوص طرح‌های آماده افتتاح در شیراز نیز گفت: امیدواریم تقاطع غیرهمسطح هفت تن- دلگشا كه از جمله تقاطع‌های بسیار تاثیرگذار شهری است تا اسفندماه آماده بهره‌برداری شود؛ تأكید ما نیز این بوده كه این پروژه با فضای سبز اطراف و المان‌ها و مبلمان شهری دیده شده در طراحی‌ها، به شكل كامل افتتاح شود.

پاك‌فطرت با یادآوری اینكه تقاطع غیرهمسطح میدان احسان تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این تقاطع نیز یك ویژگی خاص دارد و آن اینكه برای اولین بار، زیر تقاطع علاوه بر ایجاد فضای سبز، به پاركینگ و فضاهای ورزشی اختصاص یافته است.
شهردار شیراز همچنین گفت: پروژه‌های دیگری نیز مراحل تكمیل را طی می‌كند كه امیدواریم در ماه‌های بعدی سال بتوانیم آنها را افتتاح كرده و به شهروندان تقدیم كنیم كه در مورد آنها اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار