مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان فارس خبر داد:

فعالیت 10 هزار و 63 تعاونی در فارس/قدردانی از 17 تعاونی برتر فارس

خبرگزاری پانا: مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: هم‌اینك در استان فارس 10 هزار و 63 تعاونی وجود دارد كه 5 هزار و 500 تعاونی فعال است و بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند .

کد مطلب: ۲۵۵۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سهراب مختاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رتبه استان فارس در موضوع بیكاری در سطح كشور طی یك‌سال گذشته بهبودی نسبی داشته است.
مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در پایان سال 92 آمار بیكاری در فارس به 13.3 درصد رسید.
وی با بیان اینكه در سال 84 آمار بیكاری در فارس 13.2 درصد و در سال 90 بیش از 20 درصد بوده است، گفت: نقش تعاونی‌ها در كاهش میزان بیكاری با اثرگذاری بر شاخص رشد اقتصادی است به‌نحوی كه هر یک درصد رشد در این شاخص منجر به كاهش نیم‌درصدی در آمار بیكاری خواهد شد.
مختاری جمعیت گروه سنی یك تا 15 ساله فارس را بیش از یك میلیون و جمعیت گروه سنی 15 تا 19 سال را حدود 400 هزار نفر اعلام و خاطرنشان كرد: برای ارائه تحلیلی درست در خصوص آمار كار و بیكاری در هر منطقه باید تمام شاخص‌ها را مدنظر قرار داد.
مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین گفت: هم‌اینك در استان فارس 10 هزار و 63 تعاونی وجود دارد كه 5 هزار و 500 تعاونی فعال است و بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.
وی با بیان اینكه این تعداد جمعیت 60 درصدی استان را شامل می‌شود، گفت: بدون احتساب تعاونی‌های سهام عدالت، این درصد به 20 درصد می‌رسد كه بالغ بر 946 هزار نفر است.
وی با بیان اینكه یكی از بخش‌های اصلی اقتصاد كشور براساس قانون اساسی بخش تعاون است و تا پایان برنامه پنجم باید به ظرفیت 25 درصد در اقتصاد كشور برسد، گفت: در هفته تعاون، 34 طرح با 2 هزار و 564 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.
مختاری با بیان اینكه 198 میلیارد تومان اعتبار از محل‌های مختلف به تعاونی‌های فارس اختصاص یافته است، گفت: در بحث مسكن مهر تاكنون 166 هزار واحد مسكن تحویل اعضا شده است، اما در این طرح مثل هر كار دیگری ممكن است انحراف‌هایی وجود داشته باشد در شیراز هم از 23 هزار 17 هزار واحد تحویل شده و تنها 5 هزار واحد باقی‌مانده كه امروز واگذاری این واحدها با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.
مختاری با اشاره به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر، برگزاری نمایشگاه تعاونی‌ها و فروش محصولات با تخفیف ویژه در فروشگاه‌های تعاونی، اضافه كرد: امسال از 17 تعاونی برتر و 17 تعاونی فعال قدردانی و تجلیل می‌شود كه یك تعاونی برتر استان و 2 تعاونی برتر ملی خواهند بود.
وی با بیان اینكه تعداد تعاونی‌های بخش مسكن فعال در استان فارس بالغ بر 450 مورد است، گفت: فارس در ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی با ایجاد هشت تعاونی 30 درصد كل تعاونی‌های كشور را به‌خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار