نادر یار حسینی مدیر دانش آموزی استان گیلان ؛

میرزاکوچک خان یک شخصیت معنوی و مکتبی و روحانی بود که دین و سیاست را باهم می دید

خبرگزاری پانا :مدیر دانش آموزی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار پانا شخصیت و مبارزات میرزاکوچک خان را برشمرد.

کد مطلب: ۲۵۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، وی گفت : میرزاکوچک خان درانجام احکام الهی پایبند و مقید به انجام فرایض الهی بود.وی در عرصه سیاست هماهنگی لازم با علما و فقها داشتند و مورد اقبال علمای آن عصر قرار گرفتند .

یار حسینی مدیر دانش آموزی گیلان افزود : میرزاکوچک خان فردی آگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی روز بود و برای نجات کشور از یوغ استعمار و کمونیسم دست به مبارزه زد.

وی گفت : حاکمان آن ایام کشور را در اختیار قدرتهای خارجی قرار داده و آنان نیز اموال و ثروت های کشور را به یغما می بردند و فرهنگ غربی از سوی انگلیس و مکتب کمونیستی از سوی شوروی تبلیغ و ترویج می شد که میرزاکوچک با ایمان و معنویت الهی د رمقابل همه آنها ایستاد .

یار حسینی اذعان داشت : قوای نظامی روس و انگلیس از یک طرف و قوای نظامی حاکم داخلی نیز از سوی دیگر در برابر نهضت جنگل ایستاده بودند اما یاران با وفای میرزا در برابر آنان تسلیم نشده و با مبارزات جانانه پیروز شدند اما استعمار پیر انگلیس و شوروی وقتی در عرصه سیاست با شکست مواجه شدند دست به توطئه و نیرنگ زده و از طریق سیاست و باایجاد نفاق و تفرقه برآن شدند تا شاید بتوانند به اهداف شوم خود برسند .

مدیر دانش آموزی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان گفت : قیام میرزاکوچک خان برای مبارزه با کفر و ظلم و استعمار و نجات کشور از وابستگی به قدرتهای خارجی بود . نهضت جنگل برای استقلال کشور و احیای ارزشهای اسلامی و مقدسات بود . انقلابیون که از مردم مومن رشت بودند برای مسئولین ، نویسندگان ، متولیان امر فرهنگی شخصیت و اهداف قیام میرزا را به مردم معرفی کنند تا این نهضت و قیام همیشه زنده بماند و رسالت این شهید تداوم داشته باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار